UNIQA wprowadziła możliwość rozłożenia płatności za ubezpieczenia komunikacyjne na 12 rat. Dotychczas możliwa była płatność jednorazowa lub w 2 i 4 ratach.
Jakub Machnik, wiceprezes ds. finansów i ryzyka UNIQA: „Rozpoczęliśmy współpracę z fintechem hiPRO, który oferuje rozwiązanie pozwalające zastąpić raty oferowane przez UNIQA kredytem bankowym. Tym samym ubezpieczyciel nie ponosi ryzyka kredytowego, a klient zyskuje wygodną formę płatności za ubezpieczenia”
Z ratalnej formy płatności korzysta średnio połowa Polaków
O tym, że raty są popularną i wygodną metodą płatności w Polsce nikogo raczej nie trzeba przekonywać. Korzysta z nich średnio 50 proc. Polaków. Na raty kupujemy najczęściej elektronikę i sprzęt AGD. Zakupy na raty mogą być także atrakcyjną formą finansowania wydatków związanych z ubezpieczeniem. Zwłaszcza, że o ile zakup samej obowiązkowej polisy OC, to wydatek kilkuset złotych, to już na pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych (oprócz OC, także m.in. AC, NNW i Assistance) należy wydać kilka tysięcy złotych.
Kredyt otrzymasz bez podpisywania jakichkolwiek dokumentów w mniej niż minutę
„Platforma hiPRO łączy portal sprzedażowy UNIQA (POS) z bankiem, który udziela kredytu. Klient otrzymuje kredyt bez podpisywania jakichkolwiek dokumentów w mniej niż minutę. Proces odbywa się online, a umowa akceptowana jest kodem SMS, który bank przesyła na telefon klienta. Poza tym klient zyskuje niższy koszt finansowania w porównaniu z ratami finansowanymi przez ubezpieczyciela, jak również możliwość spłaty w 12 ratach, zamiast dostępnych obecnie maksymalnie 4 rat”- dodaje Jakub Machnik.
Minimalna wartość kredytu to 400 zł, a maksymalna 6000 zł
Wybierając płatność w 12 ratach, klient ma porównywalną zwyżkę składki jak przy dwóch ratach, równocześnie niższą niż przy czterech ratach. Inne korzyści dla klienta to także proste formalności i brak zaświadczeń. Minimalna wartość kredytu to 400 zł, a maksymalna 6000 zł.
„Zyskujemy zadowolenie klienta, który płaci w 12 niskich miesięcznych ratach łącznie podobnie, ile dotychczas płacił przy dwóch ratach. Poza tym jest to zgodne z jego przyzwyczajeniami. Większość płatności za usługi jest bowiem realizowana miesięcznie. Dzięki ratom klient może wybrać zakres ubezpieczenia, na który być może do tej pory nie mógł sobie pozwolić ze względu na zbyt duży wydatek jednorazowy. Zyskujemy także zadowolenie agenta, bo ma pewną prowizję od całej składki. Jednocześnie obniżamy koszty obsługi przeterminowanych należności”– mówi ekspert z TU UNIQA.
Informacja prasowa: www.uniqa.pl