Wszystkie samochody w Polsce i ich pełna historia ubezpieczeń jest dostępna online. Kierowcy mogą również sprawdzić informacje dotyczące wiedzy ubezpieczycieli na temat wypadków i kolizji z ich udziałem. UFG uruchamia nowe funkcjonalności udostępniania danych z ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych UFG.

Własna historia w UFG – bezpłatna i dostępna dla wszystkich właścicieli zarejestrowanych pojazdów mechanicznych w Polsce

Eksperci zauważają , że szczególnie ciekawi tego co wiedzą o nich ubezpieczyciele – są młodzi mężczyźni, czyli ci którzy za komunikacyjne polisy zazwyczaj płacą najdrożej. Największą grupę wśród osób odpytujących bazę UFG – ponad 65 procent – stanowią dwudziesto- i trzydziestolatkowie.

Funkcjonalność obejmuje również informacje dotyczące historii szkód kierowców prowadzących nie swoje pojazdy

Do nich nalezą najczęściej osoby należące do członków rodziny czy służbowe. Według danych Funduszu dotychczas właściciele pojazdów odpytali online bazę UFG prawie 160 tysięcy razy.

Nowe funkcje w bazach UFG

Elżbieta Wanat Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wyjaśnia: „Rozszerzyliśmy zakrs danych możliwych do pobrania online przez właścicieli pojazdów z bazy UFG, wychodząc naprzeciw ich potrzebom. Wcześniej mogli oni sprawdzić tylko historię swojego ubezpieczenia OC za ostatnie pięć lat. Teraz mogą zrobić to za pełny okres ubezpieczenia czyli nawet za ostatnie kilkanaście lat, jak również sprawdzić tę historię dla polis autocasco – wyjaśnia. Firmy ubezpieczeniowe przy kalkulacji składki za polisy komunikacyjne często biorą pod uwagę historię danego kierowcy – za okres dłuższy niż pięć lat.

Warto sprawdzić, czy nasze dane w bazach są zgodne ze stanem faktycznym”

Iwona Woźniak Sadek, dyrektor Biura Obsługi Klienta Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego: „Wszystkie firmy ubezpieczeniowe standardowo już sprawdzają w bazie UFG historię ubezpieczenia danego posiadacza pojazdu – dlatego warto wcześniej sprawdzić czy wszystkie dane w bazie UFG są zgodne ze stanem faktycznym i czy są kompletne. Pamiętajmy, że wszelkie nieścisłości czy luki w danych mogą niekorzystnie wpłynąć na ocenę ryzyka związanego z klientem, a tym samym spowodować zwyżkę jego składki”.

Baza stale uaktualniana

Przedstawicielka Funduszu wyjaśnia również, że baza ta jest stale uaktualniana. W związku z tymi sporadycznie mogą pojawić się w niej rozbieżności między danymi przesłanymi przez ubezpieczycieli, a stanem faktycznym – znanym właścicielowi pojazdu. Błędy mogą dotyczyć np. numeru PESEL czy literówek w nazwisku. Już to wystarcza by w historii ubezpieczenia danej osoby pojawiły się np. dwie polisy zamiast trzech – co może mieć wpływ na wyliczenie lat bezszkodowej jazdy.

Co w przypadku wystąpienia niezgodności naszych danych?

Jeśli zauważymy błędy w bazie należy je wyjaśnić bezpośrednio w zakładzie ubezpieczeń, który odpowiedzialny jest za przesyłanie naszych danych. Tylko ubezpieczyciel może bowiem dokonać korekty do bazy. Z punktu widzenia prawa Fundusz jest administratorem bazy polis i nie może poprawiać danych źródłowych ubezpieczycieli.

Źródło: www.ufg.pl