Vienna Insurance Group (VIG) sfinalizowało zakup polskich spółek Aegon. Co istotne, zamknięcie transakcji nie wpływa na polisy i nie powoduje żadnych zmiany w umowach. Tym samym, dotychczasowi klienci nie muszą robić nic w związku z połączeniem spółek.
Grupa VIG finalizuje zakup polskich spółek Aegon
Vienna Insurance Group (VIG) to wiodąca grupa ubezpieczeniowa w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Ponad 50 towarzystw ubezpieczeniowych i funduszy emerytalnych w 30 krajach tworzy Grupę o wieloletniej tradycji, silnych markach i bliskich relacjach z klientami.
– W Polsce, która jest dla nas szczególnie ważnym rynkiem, działamy od 1998 roku. Kładziemy coraz większy nacisk na działalności emerytalną i życiową, a w tym zakresie nasze polskie spółki oferują swoim klientom optymalne rozwiązania. Razem stworzymy silną organizację opartą na utalentowanych pracownikach, którzy nadal będą koncentrować się na potrzebach klientów. Serdecznie witamy wszystkich klientów i współpracowników Grupy VIG – mówi Elisabeth Stadler, CEO Vienna Insurance Group.
Z opublikowanych informacji wynika, że w Polsce Aegon w części życiowej wniesie do portfela ubezpieczeń VIG Polska ok. 393,6 mln złotych składek przypisanych brutto, 1,83 proc. udziału w rynku i blisko 44 tys. klientów (dane na koniec 2022 roku). Natomiast łączne aktywa netto Aegon PTE wynoszą niemal 13,5 mld złotych. Towarzystwo zarządza czwartym, co do wielkości OFE na rynku, który ma blisko 1,7 mln członków (stan na koniec 2022 roku).
Co połączenie oznacza dla klientów?
Ubezpieczyciele podkreślają, że zamknięcie transakcji nie wpływa na polisy i nie powoduje żadnych zmiany w umowach klientów. W praktyce oznacza to, że
- dotychczasowe umowy pozostają bez zmian,
- sprzedaż i odnawianie umów ubezpieczenia będzie odbywało się na dotychczasowych warunkach,
- bez zmian pozostaje sposób obsługi i kanały kontaktu dla zawartych umów.
Jak widać, klienci firmy nie muszą robić nic w związku z przejęciem polskich spółek Aegon przez VIG.
Kontakt z ubezpieczycielem
Aegon w przypadku pytań lub wątpliwości zachęca do kontaktu. Ubezpieczyciel podkreśla, że jest dostępny dla swoich klientów za pośrednictwem naszych standardowych kanałów obsługi klienta, które można znaleźć na stronie internetowej ubezpieczyciela w zakładce Kontakt.
Źródło: AEGON