Największy ubezpieczyciel w Polsce wprowadził nowe rozwiązanie dedykowane osobom niesłyszącym i słabosłyszącym. Usługa oferowana we współpracy z firmą migam.org oparta jest na połączeniu wideo z tłumaczem przy pomocy tabletu. Dzięki temu, osoby niesłyszące i niedosłyszące mają zapewnioną komfortową obsługę.

Osoby niepełnosprawne, mieszkające w największych miastach w Polsce, będą mogły już bez towarzystwa osoby słyszącej, załatwić swoje sprawy w niektórych oddziałach PZU. Na specjalnie przystosowanych stoiskach, osoba taka, będzie mogła nawiązać połączenie wideo z tłumaczem z firmy migam.org. Następnie za jego pośrednictwem będzie można przeprowadzić rozmowę z pracownikiem PZU. Dzięki wprowadzeniu obsługi w Polskim Języku Migowym, który jest skodyfikowanym systemem językowym nauczanym w szkołach i na specjalnych kursach, niesłyszący mogą kontaktować się z ubezpieczycielem w języku, który jest dla nich naturalny i w pełni zrozumiały.
 
Michał Witkowski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU podkreśla: „W PZU wiemy jak ważna jest odpowiednia komunikacja ze wszystkimi naszymi klientami. Wciąż staramy się poprawić jej dostępność, np. wprowadzając obsługę w mediach społecznościowych, czy za pomocą chatu wideo. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom takim jak obsługa w języku migowym odpowiadamy na potrzeby wielu osób które do tej pory nie mogły w pełni korzystać z naszych usług. Tłumaczenia on-line są praktycznym rozwiązaniem, które dzięki nowoczesnej technologii znacznie poprawiają jakość oraz komfort ich obsługi”.
 
Źródło: www.pzu.pl