W tegorocznym rankingu Global 500 wydanym przez Brand Finance, Allianz uplasował się na pierwszym miejscu w wśród globalnych marek ubezpieczeniowych. Co więcej, ubezpieczyciel zajął 30. miejsce w zestawieniu najcenniejszych marek na świecie. Potwierdza to mocną pozycję Allianz.
Najcenniejsza marka ubezpieczeniowa na świecie
Z informacji opublikowanych przez ubezpieczyciela wynika, że w tegorocznym raporcie Global 500 wydanym przez Brand Finance, wiodącą firmę konsultingową, Allianz zajął pierwsze miejsce wśród 100 najbardziej wartościowych globalnych marek ubezpieczeniowych. Co więcej, w zestawieniu najcenniejszych marek na świecie uplasował się na 30. miejscu.
– Jestem bardzo dumny, że mogę podzielić się tak fantastycznymi wiadomościami na początku 2022 roku. 30. miejsce wśród najsilniejszych globalnych marek odzwierciedla ciężką pracę i strategię stojącą za stale rozwijającą się marką Allianz – powiedział dr Christian Deuringer, Head of Global Brand & Marketing w Allianz SE.
Jak możemy przeczytać, w ostatnim czasie ogólna wartość marki Allianz wzrosła o 12% i osiągnęła prawie 39 miliardów euro. Ranking potwierdza pozycję Allianz, jako jednej z najsilniejszych marek na świecie.
Przejęcie Avivy przez Allianz
Przypominamy, że 26 marca 2021 r. Allianz ogłosił zawarcie umowy nabycia polskich spółek z Grupy Aviva zajmujących się ubezpieczeniami życiowymi i majątkowymi, a także funduszu emerytalnego i funduszy inwestycyjnych. Transakcja obejmowała także nabycie po 51% udziałów w spółkach joint-venture Avivy i Santander Bank Polska oferujących życiowe i majątkowe produkty bancassurance. Proces przejęcia dotyczył także spółki z Grupy Aviva działającej na Litwie. Co ważne, pod koniec roku KNF zatwierdziła przekazanie własności polskich spółek z Grupy Aviva, co zakończyło proces uzyskiwania zgód regulacyjnych.
Mocna pozycja na rynku
Warto podkreślić, że przejęcie to jest największą transakcją Grupy Allianz od dekady. W jej wyniku ubezpieczyciel stał się drugim największym międzynarodowym graczem w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem zysku z działalności operacyjnej. Natomiast na polskim rynku, Allianz stał się piątym, co do wielkości ubezpieczycielem i drugim pod względem wielkości składki w segmencie ubezpieczeń na życie. Zgodnie z przewidywaniami, dzięki transakcji Allianz ma podwoić przychody na polskim rynku ubezpieczeniowym i osiągnąć pożądaną równowagę segmentów majątkowego i życiowego w prowadzonej przez siebie działalności.
Źródło: Allianz