Jednym z głównych filarów strategii Allianz jest digitalizacja. Dostarczanie klientom nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie produktów to jeden z jej kluczowych elementów. Równie ważne są także digitalne rozwiązania, które pomagają klientom w kontakcie z ubezpieczycielem. Dlatego Allianz zmodyfikował i maksymalnie uprościł zgłaszanie roszczeń życiowych dzięki dedykowanemu formularzowi internetowemu.

Obsługa roszczenia w odczuciu klientów często związana jest z dużym wysiłkiem i wieloma przeszkodami. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych systemów i rozwiązań klienci Allianz mogą korzystać z udogodnień, które uproszczają i skracają cały proces związany ze zgłaszaniem i obsługą szkody.

Prostota – trend w działaniach Allianz

Już od kilku lat Allianz sukcesywnie wprowadza zaawansowane technologicznie produkty i rozwiązania, które pomagają klientom na każdym etapie kontaktu z ubezpieczycielem – zarówno podczas zakupu  ubezpieczenia (np. proste pakiety produktów Mój Dom i Mój Samochód) jak i w trakcie obsługi trwającego ubezpieczenia (np. Foto-Asystent ułatwiający zrobienie odpowiedniej dokumentacji). Ubezpieczyciel wdraża także zmiany w obsłudze klientów posiadających indywidualne lub grupowe ubezpieczenia na życie. Dzięki zmianie formularza i uproszczeniu procesów klient zgłosi zdarzenie  w kilka minut, z dowolnego miejsca, bez podawania numerów polis i zbędnych formalności.

Nasze działania, skoncentrowane są wokół oczekiwań klientów. Chcemy aby obsługa naszych klientów była nie tylko szybka ale przede wszystkim, aby klienci mogli zdalnie załatwiać sprawy związane z posiadanym ubezpieczeniem. Dlatego zmieniliśmy nasz formularz do zgłaszania roszczeń życiowych. Dzięki wprowadzonym zmianom formularz jest intuicyjny, a jego wypełnienie nie zajmuje wiele czasu – mówi Sylwia Filipiak-Pastusiak, Dyrektor Zarządzający ds. Obsługi Klienta, Allianz Polska

6 prostych kroków

Dzięki zmodyfikowanemu i uproszczonemu formularzowi, klienci mogą w 6 prostych krokach zgłosić roszczenie:

  1. Zgłoszenie sprawy – wybór rodzaju zdarzenia i kogo ono dotyczy.
  2. Wypełnienie danych – uzupełnieni danych osoby lub osób, których dotyczy zdarzenie oraz numeru konta, na które ubezpieczyciel ma przekazać świadczenie.
  3. Dokumenty – dodanie skanów lub zdjęć dokumentów, które ubezpieczyciel wskaże w formularzu.
  4. Potwierdzenie oświadczenia i zgody – umożliwiają ubezpieczycielowi kontakt i digitalną obsługę zgłoszenia. 
  5. Podsumowanie – sprawdzenie, czy wszystkie dane są poprawne.
  6. Potwierdź zgłoszenie – klient otrzymuje kod SMS, po którego wpisaniu ubezpieczyciel wysyła podsumowanie zgłoszenia w formie pdf do pobrania.

Dzięki temu przyjmujemy zgłoszenia klientów bez konieczności wpisywania np. numeru polisy – co jak wiemy z doświadczenia, często przysparza dużo kłopotów np. w sytuacji, w której nie wiemy gdzie mamy polisę. Co ważne, jeśli zdarzenie jest objęte ochroną w ramach kilku polis ubezpieczenia na życie w Allianz, to do obsługi roszczeń z tych ubezpieczeń wystarczy jedno zgłoszenie – dodaje Sylwia Filipiak-Pastusiak.

Nowy formularz znajduje się na stronie https://zgloszenie-szkody.allianz.pl/form-standalone/zglos-szkode/. W dalszym ciągu klienci mogą także zgłosić zdarzenie telefonicznie, dzwoniąc na infolinię ubezpieczyciela pod numer 224 224 224.