Allianz Polska wprowadziło innowacyjny proces zawierania polis na życie. Nowe rozwiązanie pozwala na zakup ubezpieczenia bez konieczności użycia papierowych dokumentów. To pierwszy w 100 proc. cyfrowy proces sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie w portalu Mój Allianz.
Innowacyjny proces sprzedażowy
W pełni cyfrowy proces sprzedaży ubezpieczeń na życie został wprowadzony dzięki współpracy Allianz Polska z Digital Gateways – fintechem stworzonym w fabryce start-upów The Heart. Firma oferuje kompleksowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych wraz z podpisami elektronicznymi. Dostarczone przez start-up rozwiązania wykraczają poza standardową weryfikację tożsamości i pozwalają firmom na przeprowadzenie pełnego procesu sprzedażowego.
– Jesteśmy dumni z faktu, że nasze rozwiązania mogą przyczynić się do tak ważnej zmiany w Allianz Polska. Wprowadzenie całkowicie cyfrowego procesu zawierania polisy ubezpieczeń na życie dla lidera wśród firm ubezpieczeniowych, to dla nas wielkie osiągnięcie i dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie są niezwykle cenne w branży. Cieszymy się, że nasze rozwiązania pomogły Allianz Polska usprawnić procesy, co przekłada się na zadowolenie i wygodę klientów. Jesteśmy dumni z naszej roli w tym projekcie, który pokazuje, że depapieryzacja i automatyzacja to klucz do efektywności i wygody w dzisiejszych czasach – mówi Krzysztof Biernacki, prezes Digital Gateways.
Szybki proces zawierania polis na życie
Wdrożone rozwiązania są innowacyjne, ponieważ dzięki nim klienci oraz agenci ubezpieczyciela mają możliwość podpisania polisy z dowolnego miejsca, w pełni bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami prawnymi. Z pewnością te nowe możliwości ułatwią i przyspieszą proces zawierania ubezpieczeń na życie. A tym samym agenci Allianz będą mogli jeszcze lepiej dostosować się do cyfrowej rzeczywistości.
– Razem z Digital Gateways wyznaczamy nowe standardy dla branży ubezpieczeniowej. Stworzyliśmy w pełni zautomatyzowany i zdigitalizowany proces aplikowania o polisę na życie, co pozwoliło nam na zwiększenie efektywności i skrócenie czasu potrzebnego na cały proces. Dzięki tym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, a także zwiększyć bezpieczeństwo i poufność danych – mówi Marcin Kulawik, członek zarządu Allianz Polska.
Innowacyjne rozwiązania
Z opublikowanych informacji wynika, że za wprowadzenie podpisu elektronicznego odpowiadała firma Autenti, z którą Digital Gateways ściśle współpracuje. Co więcej, w ramach projektu Digital Gateways wprowadziło także cyfrowy trwały nośnik. Spełnia on wymogi polis życiowych, zawieranych na kilkadziesiąt lat. Ubezpieczyciel podkreśla, że klienci mają dostęp do swojej polisy w każdym czasie, na swoim koncie w portalu Mój Allianz (dawna Moja Aviva) lub w emailu, który podali agentowi. Rozwiązanie to gwarantuje, że dokumenty związane z ubezpieczeniem będą dostępne przez cały czas trwania polisy w portalu ubezpieczyciela.
Źródło: Allianz Polska