Allianz zdobył godło Firma Przyjazna Klientowi 2023. Wyróżnienie, które jest przyznawane przez Experience Institute oparte jest wyłącznie na opiniach klientów, zebranych w ramach niezależnego badania satysfakcji.
Allianz docenione przez klientów
Firma Allianz otrzymała godło Firma Przyjazna Klientowi 2023, które przyznawane przez Experience Institute. Wyróżnienie to opracowywane jest wyłącznie na podstawie opinii klientów, które są zebrane w ramach niezależnego badania satysfakcji. Z opublikowanych informacji wynika, że w badaniu, zrealizowanym w listopadzie 2023 r., wzięło udział kilkuset klientów Allianz korzystających z ubezpieczeń na życie i majątkowych. Pytania dotyczyły jakości obsługi, procesu zakupowego oraz skłonności do rekomendowania tego towarzystwa jako ubezpieczyciela.
Każda opinia ma znaczenie
Jak możemy przeczytać, tegoroczny poziom pozytywnych opinii klientów osiągnął 85%. Ubezpieczyciel przyznaje, że jest wyjątkowo dumny z tej nagrody, bo stanowi ona wyraz uznania klientów dla pracy jaką wykonuje firma na rzecz stałego podnoszenia jakości usług.
Warto dodać, że Allianz na bieżąco pyta klientów o odczucia i opinie w ramach programu Voice of the Customer. Uwagi, które klienci przekazują w ankietach, pozwalają ubezpieczycielowi szybko korygować błędy i wprowadzać niezbędne zmiany. Każda opinia ma dla firmy ogromne znaczenie i stanowi motywację do dalszego doskonalenia usług.
Awans najsilniejszą marką ubezpieczeniową
Przypominamy, że w ostatnim czasie ubezpieczyciel awansował także o trzy pozycje w zestawieniu globalnych marek i utrzymał pozycję najsilniejszej marki ubezpieczeniowej na świecie. Według zestawienia Interbrand 2023, które zostało opracowane pod koniec listopada wartość marki Allianz wzrosła w ciągu ostatniego roku o 11,5%, do poziomu blisko 21 mld dolarów. W zestawieniu wszystkich analizowanych marek Allianz awansował o trzy pozycje i w tym roku zajął 31. miejsce. Co istotne, już piąty rok z rzędu Allianz jest najsilniejszą marką ubezpieczeniową świata.
– Silna marka wzmacnia poczucie bezpieczeństwa naszych klientów i stabilność relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Po fuzji stawiamy na rozwój oparty na mocnych fundamentach – powiedział Marcin Kulawik, członek zarządu pełniący obowiązki prezesa Allianz Polska.
Zestawienie Interbrand 100 Best Global Brands jest publikowane od 2000 roku, a jego podstawą jest koncepcja wartości marki wypracowana przez Interbrand. Metodologia wyceny marek ma certyfikat ISO 10668.
Źródło: Allianz