Wzorem wielu zachodnich państw od dziś w Polsce ustaleniem wielkości szkody oraz wypłatą odszkodowania zajmować się będzie ubezpieczyciel poszkodowanego.
Program ten w swym założeniu ma ułatwić likwidację szkód. W ramach BSL poszkodowany może liczyć na naprawę uszkodzonego pojazdu, pokrycie kosztów holowania, oraz wykonanie dodatkowych – niezbędnych badań, które są wymagane w naprawach
Co BLS oznacza dla klienta i agenta?
Wprowadzenie systemu nie spowoduje zmiany cen ubezpieczenia. Stanie się jedwnak dodatkowym atutem podczas wyboru oferty i wpłynie pozytywnie na opinię o TU. Według danych zgromadzonych przez PZU, klienci coraz częściej nie będą decydować się na najtańsze OC, tylko to, które w swojej ofercie posiada opisywany system. Jest więc o co walczć.
Kiedy można skorzystać z Bezpośredniej Likwidacji Szkody?
Niestety, nie w każdym przypadku będzie można skorzystać z nowego rozwiązania. Oto najważniejsze wymogi:
– zdarzenie musi mieć miejsce na terenie Polski
– w zdarzeniu udział muszą brać udział tylko 2 pojazdy
– brak szkód na osobach, jedynie na pojeździe
– TU sprawcy kolizji musi działać na terenie Polski
– szkoda może zostać zgłoszona tylko do jednego TU
Bezpośrednia Likwidacja Szkód – gdzie?
Z systemu BLS na razie będą mogli skorzystać klienci Concordia, Ergo Hestia, PZU, Uniqa i Warta. Od lipca dołączą do nich Aviva i Liberty Ubezpieczenia, a w październiku Gothaer.
Dlaczego dziwnym trafem nie wspominacie Państwo o działającym od dawna BLS w Allianz? Żenada i wstyd.
Panie Mariuszu, tekst dotyczy programu rekomendowanego przez PIU. Idąc za pana sugestią brakuje także wielu innych TU, które wprowadzały BLS na własnych warunkach.
Pozdrawiamy
Dlaczego dziwnym trafem nie wspominacie Państwo o działającym od dawna BLS w Allianz? Żenada i wstyd.
Panie Mariuszu, tekst dotyczy programu rekomendowanego przez PIU. Idąc za pana sugestią brakuje także wielu innych TU, które wprowadzały BLS na własnych warunkach.
Pozdrawiamy