Według raportu Kantar Media*, który został opracowany dla wiertualnemedia.pl, przez ostatnie trzy kwartały tego roku firmy ubezpieczeniowe wydały 236,39 mln zł., co oznacza spadek o 4,6% w stosunku do analogicznego okresu w 2014r.
Najwięcej na reklamę wydała Grupa Generali, która na promocję w mediach poza internetowych wydała przez dziewięć miesięcy tego roku 32,9 mln zł, czyli o ponad dziewięć razy więcej niż roku ubiegłym. Skok ten spowodowany jest strategia marketingową, którą Grupa prowadzi od lutego tego roku. Kampania ma za zadanie zmienić wizerunek firmy na bardziej przyjazną dla klienta. Hasło przewodnie firmy: „Życie się zmienia, więc Generali zmienia ubezpieczenia”, ma podkreślać, że klient jest najważniejszy. Grupa awansując na pierwsze miejsce pod względem wydatków na reklamy pozainternetowe, zdetronizowała Proame, która ograniczała wydatki o 33,6 % Proama latem br. reklamowała polisy mieszkaniowe z szeregiem dodatkowych świadczeń. Kolejne – trzecie miejsce pod tym względem zajmuje Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na życie z wydatkami w wysokości 21,4 mln zł. Firma w ostatni czasie kładzie szczególny nacisk na profilaktykę zdrowia, namawiając do badań. Nawiązuje do tego hasło: „Mamy serce do ubezpieczenia”. Czwarte miejsce zajęła AXA Direct wydając na promocję swoich produktów i usług 20,3 mln zł – o 21,4% więcej niż rok temu (16,71 mln zł). Pierwszą piątkę zamyka Liberty Ubezpieczenia tam wydatki na promocje sięgnęły 19,3 mln zł (20,73 mln zł,- 6,9% r/r).
* Kantar Media oferuje raporty opisujące wielkość oraz strukturę wydatków na reklamę wybranych kategorii produktowych, marek, reklamodawców, w podziale na media i nośniki. Raporty uwzględniają aktywność reklamową poszczególnych marek, reklamodawców, ich grup oraz kategorii.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl