Dokładnie 18 maja 2010 roku została sprzedana pierwsza polisa ubezpieczeniowa LINK4 w kanale agencyjnym. 10 lat później agenci generują ponad połowę przypisu firmy. We współpracy ubezpieczyciel stawia na innowacyjne rozwiązania.
Pierwsza polisa ubezpieczeniowa w kanale agencyjnym LINK4 została sprzedana za pośrednictwem multiagencji Unilink i było to ubezpieczenie pojazdu. Od tego czasu ubezpieczyciel sukcesywnie zwiększał poziom sprzedaży agencyjnej w swojej działalności, by od kilku lat utrzymywać udział kanału agencyjnego i direct na zbliżonym poziomie. W całym 2019 roku LINK4 współpracujący z firmą agenci wygenerowali ponad 560 mln zł składki przypisanej brutto. To ponad połowa ubiegłorocznego przypisu, który firma zamknęła na poziomie 1,02 mld zł.
– 10 lat temu startowaliśmy ze 160 agentami, którzy sprzedawali nasze polisy, a dziś jest ich ponad 20 tys. Co ciekawe, wciąż współpracujemy z ok. 60 agentami, z którymi zaczynaliśmy przygodę dekadę temu – zauważa Łukasz Jantz, dyrektor Pionu Sprzedaży Agencyjnej LINK4. – Wspólnie z agentami wykonaliśmy ogrom pracy, by móc dziś mówić, że ta współpraca jest naprawdę dobra. Nie zawsze było łatwo, ale z każdej lekcji wyciągaliśmy wnioski i szliśmy do przodu – dodaje.
Dziś kanał agencyjny LINK4 to prężnie działający zespół ludzi, którzy dbają o relacje z agentami, wspierają ich produktowo i technologicznie. Współpracujący z firmą agenci mogą korzystać m.in. ze Strefy Agenta LINK4, za pośrednictwem której mogą przekazywać dokumenty polisowe klientów, a także dedykowanej infolinii Zespołu Wsparcia Agenta, która na bieżąco rozwiązuje wszystkie problemy związane z obsługą techniczną oraz wspiera informacyjnie agentów. Tylko w 2019 roku Zespół Wsparcia Agenta odebrał blisko 340 tys. telefonów. Jest też jedną z najlepiej ocenianych na rynku infolinii agencyjnych, a satysfakcja z kontaktu za jej pośrednictwem utrzymuje się od kilku lat na poziomie ok. 95 proc.
Innowacje wspierają agentów
LINK4 jako jeden z najbardziej innowacyjnych na rynku ubezpieczycieli, wspiera w tym zakresie także agentów. W 2018 roku jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku podjął współpracę z firmą Bacca, która dostarcza terminale płatnicze Tubapay. Dzięki nim współpracujący z firmą agenci mogą szybko rozliczyć płatności bezgotówkowe za sprzedane polisy. Z kolei w 2019 roku LINK4 wdrożył aplikację mobilną dla agentów, która pozwala m.in. na wykonanie zdjęć do oględzin pojazdu czy przygotowanie oferty dla klienta.
2020 rok przyniósł kolejne udogodnienia dla agentów. W czasie pandemii LINK4 przyspieszył prace nad polisą zdalną, umożliwiając w tydzień od wprowadzenia stanu epidemicznego zawieranie umów na odległość, bez konieczności podpisu klienta na dokumentach polisowych. W tym samym czasie wdrożył także możliwość przeprowadzania inspekcji bez udziału agenta. Klient może samodzielnie zrobić zdjęcia szkody i przesłać je do agenta, który po ich weryfikacji załącza je do Strefę Agenta LINK4 online.
– Dziś świętujemy wspólną rocznicę w dość niecodziennych warunkach, ale tak jak 10 lat temu tak i teraz pokazujemy, że nasze doświadczenia ze zdalnych kanałów sprzedaży potrafimy dobrze przenieść na grunt agencyjny i pomóc w bezpiecznym zarządzaniu i budowaniu biznesów – podkreśla Agnieszka Wrońska, prezes zarządu LINK4. – Agent ma dziś bardzo mocną pozycję na polskim rynku, dlatego że każdego dnia nieustannie wspiera swoich klientów. A jak pokazują kolejne badania, to wsparcie w oczach klientów jest bezcenne – dodaje.
W 2019 roku LINK4 rozwinął strukturę organizacyjną sprzedaży agencyjnej, tworząc po raz pierwszy w historii LINK4 model terenowy. Ubezpieczyciel podzielił Polskę na 13 obszarów i powołał regionalnych kierowników sprzedaży, którzy odpowiadają za współpracę z agentami na gruncie lokalnym. Koncepcja pod nazwą Bliżej Agenta ma na celu dotarcie z ofertą do mniejszych agentów, którzy do tej pory nie mieli możliwości sprzedaży produktów LINK4. Firma zaproponowała współpracę tym agencjom, które nie mają podpisanych umów z dotychczas współpracującymi z ubezpieczycielem ogólnopolskimi agencjami sieciowymi. – Do każdej nowej umowy o współpracy podchodzimy indywidualnie, mając na względzie budowanie przyjaznych i długofalowych relacji. I to podejście niezmiennie towarzyszy nam od 10 lat – podsumowuje Łukasz Jantz.