Dane ARC Europe Polska pokazują, że nawet 50% usterek można naprawić na miejscu zdarzenia – a to wszystko dzięki pomocy Mobilnego Mechanika. Rozwiązanie to pozwala na jak najszybsze przywrócenie mobilności klienta i umożliwia mu kontynuowania podróży własnym samochodem. 

Główne przyczyny awarii na drodze 

Eksperci ARC Europe Polska wskazują, że główną przyczyną awarii samochodu jest rozładowanie akumulatora. Powody usterki mogą być różne: uszkodzony alternator, pozostawienie włączonych odbiorników elektronicznych w pojeździe i oczywiście naturalne zużycie akumulatora. Jednak zimą za tego typu awariami stoi przede wszystkim niska temperatura otoczenia. Nie zaskakuje, zatem fakt, że aktualna pora roku to czas w którym firmy z branży car assistance mają najwięcej pracy. 

– W 2023 roku otrzymaliśmy ponad 51 tys. zgłoszeń assistance. Co czwarta naprawiana przez nas awaria dotyczyła akumulatorów. Statystyki są większe przez okresy nagłych spadków temperatury, które obniżają sprawność, a nawet uszkadzają baterię samochodową. Wśród pozostałych problemów kierowców często obsługujemy te związane z oponami, felgami i kołami, wyciekiem płynów eksploatacyjnych czy też układem AdBlue – mówi Piotr Skweres, Kierownik Działu Rozwoju Sieci ARC Europe Polska. 

W samym styczniu 2024 roku firma odebrała ponad 31 tys. połączeń – to o 60 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku. Co ciekawe, w dniach 8-10 stycznia, kiedy temperatura w całej Polsce spadała nawet do -25°C, obsłużono 20% wszystkich spraw zgłoszonych w tym miesiącu. Mimo złych warunków pogodowych miesięczny bilans skuteczności działań był bardzo wysoki – 94% odebranych połączeń od kierowców na drodze. To zasługa zarówno doświadczenia, jak i odpowiedniego przygotowania do sezonu. 

Mobilny Mechanik – naprawa auta na miejscu zdarzenia 

Nie każdy kierowca wie, że przywrócenie sprawności pojazdu może odbyć się na miejscu. Właśnie w ten sposób działa Mobilny Mechanik. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że rozwiązanie to nie zadziała w przypadku każdej awarii.  Ze względów bezpieczeństwa holowanie jest czasami jedyną słuszną opcją. 

– Naprawa samochodu przez Mobilnego Mechanika naszej firmy trwa przeciętnie około 30 minut. Czas dojazdu zależy z kolei od miejsca wystąpienia problemu. Działamy na terenie całego kraju i Europy, a większość problemów rozwiązujemy w obszarach miejskich. Staramy się również, aby kierowcy nie czekali na nas dłużej niż kilkadziesiąt minut. Są oczywiście wyjątki od tej reguły, jak poranne i popołudniowe szczyty godzinowe czy złe warunki pogodowe. Zawsze jednak informujemy kierowcę o tym, kiedy może się nas spodziewać – dodaje Piotr Skweres. 

Mobilny Mechanik – oszczędność czasu i pieniędzy 

Mobilny Mechanik jest doskonale przygotowany do swoje pracy – jego standardowy zestaw sprzętowy składa się aż z 150 elementów. 

– Podstawą naszej pracy jest komputer diagnostyczny, dzięki któremu rozpoznajemy rodzaj i zakres awarii. Stosujemy zasadę, że wszelkie działania naprawcze, które mogą być wykonane na miejscu oraz nie stwarzają zagrożenia dla użytkownika lub innych uczestników ruchu, są przeprowadzane przez nas. Natomiast sprawy, które według oceny producenta pojazdu wymagają interwencji w hali serwisowej, są kierowane właśnie tam – wyjaśnia Piotr Skweres. 

Flota samochodów serwisowych ARC Europe Polska  jest wyposażona w kompletny zestaw narzędzi. Dzięki temu możliwe jest szybkie usuwanie najczęstszych usterek na drodze, takich jak wspomniany wcześniej rozładowany akumulator, wymiana uszkodzonego koła czy też przegryzione przewody, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych lub zablokowany hamulec ręczny. 

Warto zaznaczyć, że wsparcie Mobilnego Mechanika przede wszystkim pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze – szybkie przywrócenie mobilności to poprawa doświadczeń dla klienta oraz istotne oszczędności dla biznesu. Cały proces assistance trwa o połowę krócej (od momentu zgłoszenia do usunięcia problemu i kontynuacji podróży). Według wyliczeń firmy, biznes może zaoszczędzić nawet kilkaset złotych na każdej sprawie, gdzie zamiast tradycyjnego assistance (czyli holowania, korzystania z samochodu zastępczego, itd.) uda się naprawić pojazd na miejscu zdarzenia. To niebagatelna kwota, gdy mówimy o rocznej liczbie zgłoszeń tego typu zdarzeń. 

Źródło: ARC Europe Polska