Firma Nationale-Nederlanden sprawdza świadomość Polaków na temat chorób krążenia. W raporcie przygotowanym przez Instytut Millward Brown * na zlecenie Nationale-Nederlanden,  zawarto obserwacje dotyczące znajomości i stosowania przez Polaków zasad profilaktyki zdrowotnej.


Statystyki pokazują, że choroby układu krążenia od lat są niezmiennie największym zagrożeniem dla życia i pod względem umieralności wyprzedają nowotwory. Według danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, odpowiadają one aż za 46% zgonów Polaków. Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. Komunikacji z Klientem w Nationale-Nederlanden TUnŻ:
 
„W podjętych przez nas działaniach staramy się zwrócić uwagę Polaków na temat chorób serca, ponieważ wiemy, że to druga po nowotworze choroba, której się obawiają . Co więcej, statystyki pokazują, że to właśnie choroby układu sercowo-naczyniowego są pierwszą przyczyną umieralności kobiet w Polsce. Czas więc obalić mit, że zawał jest groźny głównie dla mężczyzn”.  
 
Ankieta przeprowadzona przez Nationale-Nederlanden wykazała, iż co trzeci badany nie jest w stanie  wymienić dolegliwości, które mogą świadczyć o zawale serca. Jako główny objaw zawału większość osób podaje ostry ból w klatce piersiowej, często promieniujący do żuchwy i lewego ramienia. Tymczasem w ten sposób objawia się on u mężczyzn, choć oprócz tych „klasycznych” oznak u panów mogą także wystąpić duszności, skoki ciśnienia, kołatanie serca, zawroty głowy i omdlenia. W raporcie zawarto również  obserwacje dotyczące znajomości i stosowania przez Polaków zasad profilaktyki zdrowotnej.
 
treści raportu firma obala również wiele innych mitów na temat chorób serca oraz nowotworów. Dzięki wsparciu ekspertów jest on źródłem merytorycznej wiedzy na temat sposobów obniżenia ryzyka schorzeń sercowych i rakowych. Nationale-Nederlanden od lat promowało praktyki profilaktyki finansowej i zdrowotnej oraz jako jedno z pierwszych towarzystw, podjęło temat chorób nowotworowych. Teraz firma rozpoczęła kolejny etap rozbudowywania swojej oferty ubezpieczeń grupowych. Wprowadziła do niej pakiet CARDIO, czyli kompleksowe zabezpieczenie życia i zdrowia klientów na wypadek chorób serca.
 

* Dane pochodzą z badania „Świadomość zdrowotna Polaków” zrealizowanego przez Instytut Millward Brown na zlecenie Nationale-Nederlanden techniką CATI w kwietniu 2015 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 20-55 lat.
 
Źródło. www.nn.pl