Pod koniec roku Allianz Polska wprowadził zmiany w serwisie dla klientów – Mój Allianz. Nowe narzędzie to jeden z ostatnich kroków w integracji – klienci, którzy mają ubezpieczenia na życie i majątkowe, zarówno Allianz, jak i byłej Avivy, znajdą informacje o swoich produktach w jednym miejscu.
Nowa odsłona serwisu Mój Allianz
Zmiany w serwisie dla klientów Mój Allianz zostały wprowadzone pod koniec ubiegłego roku, wówczas działające od fuzji z Avivą dwa systemy zostały zintegrowane w jeden. Dzięki temu rozwiązaniu klienci ubezpieczyciela mogą korzystać z wielu udogodnień. Zmiany oznaczają przede wszystkim:
- jeden punkt logowania do swojego konta w Mój Allianz i jedne dane dostępowe,
- jeden widok swoich ubezpieczeń na życie i majątkowych (polis/wniosków) oraz zgłoszonych szkód i roszczeń,
- jedno miejsce, gdzie klient ma szybki i łatwy dostęp do informacji o zakresie i czasie swojej ochrony oraz terminach płatności składek, większości swoich polis w formacie PDF, swoich danych osobowych i kontaktowych (danych profilowych),
- jedno miejsce z dostępem do danych kontaktowych swoich agentów ubezpieczeniowych (jeśli dany klient ma ubezpieczenia obsługiwane przez więcej niż jednego agenta Allianz Polska).
Możliwość samoobsługi
W zależności od posiadanego ubezpieczenia, w serwisie Mój Allianz klient może również dokonać niektórych czynności samoobsługowo, między innymi zapłacić składkę, zmienić fundusze kapitałowe w ubezpieczeniach na życie, zgłosić wiele zdarzeń, w tym wypadkowych i związanych z urodzeniem dziecka, dołączyć dokumenty o zgłaszanej szkodzie lub zdarzeniu, wybrać wariant rocznicowy dla ubezpieczenia na życie.
Warto dodać, że klienci TFI Allianz Polska oraz uczestnicy OFE Allianz Polska korzystają – jak dotychczas – z odrębnych serwisów obsługowych.
Spersonalizowane usługi dla klientów
Przypominamy, że do zakupu spółek Aviva w Polsce przez grupę Allianz doszło w 2021 roku. Była to największa tego rodzaju transakcja na polskim rynku ubezpieczeń i inwestycji, a także największe przejęcie przez grupę Allianz od 10 lat. Połączenie to otworzyło nowy rozdział dla ubezpieczyciela w Polsce.
– Wdrożenie integracji serwisów dla klienta było kamieniem milowym integracji naszych systemów, szczególnie istotnym ze względu na jakość obsługi. W przyszłości planujemy dalszy rozwój narzędzi cyfrowych, aby jeszcze bardziej usprawnić procesy i dostarczyć klientom spersonalizowane usługi – mówi Tomasz Sroka, koordynator ds. projektów digitalnych w Allianz Polska.
Źródło: Allianz