Największy polski ubezpieczyciel PZU, wprowadza nowe rozwiązania dla firm flotowych w kraju i za granicą. „Wprowadzenie zmian ma wpłynąć pozytywnie na szkodowość PZU w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych”- informują przedstawiciele spółki.
„PZU wsparcie prawne za granicą”
Usługa skierowana jest do klientów flotowych, którzy świadczą usługi na terenie całej Europy, tj. przedsiębiorstw zajmujących się transportem, a także wszystkich innych firm w których kierowcy jeżdżą za granicę. Dyrektor zarządzający pionem klienta korporacyjnego Maciej Tymusz dla money.pl wyjaśnia: „Takich wypadków z udziałem klientów flotowych są tysiące w skali roku. To dla nas wypełnienie jednego z elementów strategii grupy bycia bliżej klienta. W związku z tym, że jesteśmy najwięksi, chcemy, by to była dobra praktyka rynkowa. To jest produkt, na którym nie chcemy zarabiać, ale on ma pokryć koszty”.
Infolinia w kilkunastu językach
Infolinię będzie obsługiwać od kilku do kilkunastu osób, władających kilkoma językami i w zależności od zapotrzebowania będzie ona zwiększana.
Usługa doradcza dla posiadaczy flot pojazdów
Kolejnym nowym elementem w ofercie dla korporacyjnych klientów flotowych jest usługa doradcza dla posiadaczy flot pojazdów. Ubezpieczyciel powołał w tym celu zespół zarządzania ryzykiem we flotach w ramach pionu klienta korporacyjnego. „Jesteśmy jedyni na rynku, którzy oferują tego typu usługę w ramach ubezpieczenia i w tak szerokim zakresie. Mamy zespół inżynierów ryzyka komunikacyjnego i głównym zadaniem tych osób jest wsparcie i doradztwo, jak obniżać średnią wysokość i frekwencję szkód. To ogromne pole do zastosowania nowinek – testujemy je obecnie z różnymi partnerami” – powiedział dyrektor biura analiz i oceny ryzyka ubezpieczeń komunikacyjnych PZU Jakub Sajkowski podczas spotkania.
PZU: „Liczymy, że dzięki rozwiązaniom będzie niższa szkodowość”
„Liczymy, że dzięki temu rozwiązaniu szkodowość będzie niższa. Dobre zarządzanie ryzykiem przekłada się na obniżenie zarówno prawdopodobieństwa wystąpienia tej szkody jak i wysokości szkody. Pierwsze efekty będziemy mogli zobaczyć w wynikach pierwszego kwartale przyszłego roku”– dodaje Sajkowski. W chwili obecnej PZU na tym obszarze pracuje z kilkunastoma firmami. Zakłada, że w pierwszym roku działania usługi ta liczba wzrośnie do ok. 100 firm: „To jest też element, który buduje lojalność naszych partnerów. Chcemy się z naszym klientami związać na dłużej niż na jeden rok” – podkreśla ekspert z PZU.
Kilkaset milionów złotych odszkodowań w segmencie korporacyjnych klientów flotowych
Przedstawiciele PZU poinformowali, że w ub. roku PZU wypłaciło kilkaset milionów złotych odszkodowań w segmencie korporacyjnych klientów flotowych. PZU zaproponowało także – w ramach przyszłej ochrony ubezpieczeniowej – bezpłatny audyt floty i ocenę posiadanego rozwiązania telemetycznego pod kątem jego wpływu na ryzyko ubezpieczeniowe. Zaproponuje także modyfikacje wspierające bezpieczeństwo kierowców. Wynik audytu będzie stanowił podstawę oceny ryzyka floty i bazę do kalkulacji składki ubezpieczeniowej.
Źródło: www.money.pl