Europ Assistance Polska radzi, jak ustrzec się przed niebezpiecznymi zjawiskami, które mogą wynikać z użycia sieci i nowych technologii. Ochrona danych osobowych jest jedną ważniejszych kwestii bezpieczeństwa w związku z czym coraz więcej firm ubezpieczeniowych nie tylko radzi jak zachować się w sieci, ale wprowadza do katalogu ofert odpowiednie ubezpieczenie w postaci np. cyberpolis.
Fałszywe formularze kontaktowe w sieci
Internetowy phisher chce uzyskać informacje za pośrednictwem formularza on-line zamieszczonego na fałszywej stronie internetowej lub odpowiedzi na wiadomość e-mail. W większości przypadków wiadomości wyglądają tak jakby nadawcą była prawdziwa firma, np. bank. W e-mailu podany jest także powód, dla którego internauta powinien ujawnić swoje dane np. „aktualnie występujący problem z kontem”. Trzeba pamiętać, że banki nigdy nie proszą o podanie poufnych danych, np. hasła czy numeru konta, za pośrednictwem poczty e-mail lub formularza online.
Większość banków na swoich stronach internetowych także przestrzega o powyższym zagrożeniu
Europ Assistance Polska: „Na co należy zwróci uwagę poruszając się w sieci”?
Wśród elementów, na które należy zwrócić uwagę, Europ Assistance Polska wymienia znajomość firmy i jej wiarygodność (jeśli wcześniej nie mieliśmy relacji z daną firmą, nie ma powodu, dla którego miałaby prosić o poufne dane), pisownię i gramatykę, obietnicę szybkiego wzbogacenia się lub wygranej i budowanie poczucia strachu (np. sugestia, że coś złego stało się z kontem bankowym).
Co robić by nie wpaść w pułapkę oszustów?
Aby nie wpaść w pułapkę, warto pamiętać o trzech zasadach: nie wdawać się w rozmowy telefoniczne z nieznajomymi, weryfikować wiarygodność dzwoniącego i nie podawać żadnych haseł.
Źródło: www.europ-assistance.pl