Od uruchomienia sprzedaży ubezpieczenia PKO Dom, PKO Bank Polski sprzedał już ponad 500 tysięcy polis tego typu. Warto przypomnieć, że oferta PKO Ubezpieczenia obejmuje kluczowe elementy ochrony domu i mieszkania, co w razie zdarzenia losowego daje możliwość szybkiej wypłaty ubezpieczenia. 

PKO Dom zyskuje na popularności 

Jak możemy przeczytać, po półtora roku od uruchomienia sprzedaży PKO Dom, PKO Bank Polski sprzedał ponad pół miliona tych ubezpieczeń. Umowa tego typu zapewnia ochronę domu i mieszkania m.in. na wypadek zalania, przepięcia w sieci elektrycznej czy pożaru. Co istotne, klienci banku mogą kupić polisę w wygodny dla siebie sposób we wszystkich kanałach dystrybucji – zarówno zdalnie przez iPKO i IKO, jak również Call Center, a także u doradcy lub agenta w placówkach banku.  

– PKO Dom szybko zyskuje popularność i zaufanie wśród klientów. Pół miliona sprzedanych polis daje nam ponad 5 proc. udziału w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań. To potwierdza rosnącą pozycję Grupy PKO i wysoką jakość naszej oferty. PKO Dom to szeroki zakres ochrony i możliwość połączenia polisy z nowoczesną technologią smart home – mówi Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia. 

Wysoki wskaźnik rekomendacji 

Dane pokazują, że ubezpieczenie jest dobrze oceniane przez klientów. W przypadku oferty PKO Dom, wskaźnik rekomendacji NPS określający skłonność do polecenia innym tego ubezpieczenia przez osoby, które go kupiły – dla sprzedanych w iPKO wynosi ok. 83 proc., a dla sprzedanych w IKO - 89 proc. (wyniki za okres grudzień 2022 - marzec 2023). Klienci mogą wybrać również dogodną formę zgłoszenia zdarzenia objętego ubezpieczeniem – zdalnie lub w oddziałach. Aż 69 proc. ubezpieczających zgłaszających szkodę z polisy PKO Dom korzysta z tzw. uproszczonej ścieżki likwidacji – telefonicznie i bez udziału rzeczoznawcy. 

– PKO Dom jest dostępny we wszystkich kanałach dystrybucji banku, a 30 proc. polis klienci kupili zdalnie. Jest to ubezpieczenie z bardzo szerokim zakresem ochrony, dostępne sumy ubezpieczenia wahają się od kilku tysięcy do nawet kilku milionów złotych. Miarą sukcesu PKO Dom jest też fakt, że zdecydowana większość sprzedanych polis to ubezpieczenia samodzielne, niepowiązane z kredytem hipotecznym. Oferta ubezpieczeń PKO jest elementem ekosystemu usług poza bankowych, którego budowa współtworzy II filar strategii banku na lata 2023-25. Jego cel to tworzenie bankowości dopasowanej do stylu życia - wyniki sprzedaży PKO Dom potwierdzają trafność przyjętego kierunku naszych działań – mówi Marcin Kruszewski, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń PKO Banku Polskiego. 

Szeroka ochrona ubezpieczeniowa 

Z analiz wynika, że klienci banku najczęściej wybierają pakiet PRO, który zapewnia szeroką ochronę. Jest to ubezpieczenie od zdarzeń losowych, kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji, a także OC w życiu prywatnym oraz Assistance. Z kolei w przypadku dodatkowego zakresu, największą popularnością cieszą się ubezpieczenia elementów szklanych oraz przenośnego sprzętu elektronicznego poza miejscem ubezpieczenia. Co jeszcze wyróżnia ofertę PKO Dom? Atutem ubezpieczenia jest to, że polisę można połączyć z nowoczesną technologią smart home w Programie PKO Inteligentny dom. Co ważne, przystąpienie do programu jest premiowane 40 proc.  zniżką na zakup inteligentnych czujników, np. dymu, czadu czy zalania. Dodatkowo, produkt zapewnia bezpośrednią likwidację szkód w sprzęcie RTV/AGD/PC. A w razie uszkodzenia sprzętu, polisa pokrywa koszt transportu, naprawy i części zamiennych. 

Należy przypomnieć, że PKO Ubezpieczenia systematycznie rozbudowuje swoją ofertę o ubezpieczenia zarówno wspierające zakup kredytowych produktów banku, jak też polis będących samodzielnymi ubezpieczeniami życia i zdrowia oraz majątku. Z oferty firmy można wyróżnić ubezpieczenia podróżne Moje Podróże 24, pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych PKO Moto a w grupie ubezpieczeń życiowych Onkoplan, który daje możliwość leczenia także poza granicami kraju. 

Źródło: PKO Ubezpieczenia