
PKO Ubezpieczenia w ubiegłym roku osiągnęły wynik finansowy netto w wysokości 225,5 mln złotych, przewyższając zysk z 2023 r. o ponad 35 mln zł. Firma osiągnęła wszystkie założone przez siebie cele i w dalszym ciągu planuje konsekwentnie zwiększać swój udział w rynku.
Wyniki finansowe PKO Ubezpieczenia
PKO Ubezpieczenia opublikowały swoje wyniki za 2024 rok. Wskazują one, że firma w ubiegłym roku osiągnęła rekordowy wynik finansowy netto w wysokości 225,5 mln złotych.
– Zrealizowaliśmy wszystkie istotne dla naszej firmy cele. Osiągnęliśmy pierwszy raz w historii wynik finansowy netto, który przekracza 220 mln zł. Zebraliśmy blisko 1 mld składki przypisanej, i to pomimo wyzwań, jakie dla branży bancassurance niosła Rekomendacja U. W 2024 r. zakończyliśmy bardzo ważny etap rozwoju naszego biznesu. Z sukcesem udostępniliśmy nowe ubezpieczenie PKO Życie. Nowy produkt życiowy, obok PKO Dom i PKO Moto, dopełnił naszą paletę polis samodzielnych, osadzonych w pełni cyfrowym środowisku i dystrybuowanych omnikanałowo w PKO Banku Polskim. Jest to trzecie ważne wdrożenie w ramach naszej długofalowej strategii – mówi Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
Jak możemy przeczytać, składka przypisana brutto dla obu spółek wyniosła 971,1 mln zł. Spółka majątkowa osiągnęła składkę 707,6 mln zł – o 4,4% więcej niż w 2023 r., natomiast spółka życiowa 264,1 mln zł – o 52,2% mniej. Za wzrost składki przypisanej w spółce majątkowej odpowiadają ubezpieczenia komunikacyjne (wzrost o 52% r/r) oraz ubezpieczenia mieszkań (wzrost o 35% r/r). W przypadku spółki życiowej konieczność dostosowania oferty ubezpieczeniowej do Rekomendacji U, w tym zamiana ubezpieczeń opłacanych jednorazowo na ubezpieczenie ze składką miesięczną, wpłynęła na spadek składki przypisanej r/r. Jednocześnie spółki utrzymały bezpieczny poziom pokrycia kapitałowego środkami własnymi zgodnie z wymogami dyrektywy Solvency II.
Nowe rozwiązania technologiczne
W minionym roku spółki kontynuowały prace nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi, w szczególności, w ubezpieczeniach samodzielnych.
– W ciągu ostatnich trzech lat wprowadziliśmy usługi bancassurance na nowoczesny, niespotykany dotąd poziom. Rozwinęliśmy nowy model biznesowy, którego filarem są ubezpieczenia samodzielne. Taki biznes stwarza doskonałe możliwości do dalszej efektywnej pracy, której centrum uwagi jest bezpieczeństwo finansowe naszych klientów – dodaje Leszek Skop.
Jednym z wprowadzonych rozwiązań jest możliwość samoobsługi klientów w wielu procesach posprzedażowych, za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz na stronie internetowej ubezpieczyciela.
Doskonalenie doświadczeń klientów
Firma w ubiegłym roku konsekwentnie pracowała nad doskonaleniem doświadczeń klientów. Efektem tych działań jest wysoki poziom satysfakcji NPS, który w ostatnim kwartale 2024 r. wyniósł 48,6.
– Nasze plany na 2025-2027 wpisują się w strategię Grupy Kapitałowej, która zakłada dynamiczny rozwój ubezpieczeń oraz wzrost składki przypisanej do 2,4 mld zł. Aby osiągnąć ten cel, skoncentrujemy się na pogłębianiu współpracy z PKO Bankiem Polskim oraz PKO Leasing. Dążymy do tego, aby stać się ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla milionów klientów banku, jednocześnie wzbogacając ofertę ubezpieczeniową w nowych ekosystemach bankowych. Nadal będziemy rozwijać współpracę z PKO Leasing, aby oferować nasze ubezpieczenia PKO Auto i GAP w jej kanałach partnerskich – wyjaśnia Leszek Skop.
Źródło: PKO Ubezpieczenia