- 459,8 mln zł wypłaciła klientom UNIQA w Polsce w pierwszej połowie 2019 rok
- Pomogła ponad 100 tys. klientom posiadającym ubezpieczenia
- Wprowadziła rozwiązania wygodne dla klientów, jak płatność składki w 12 ratach czy samoodnawiające się polisy mieszkaniowe
- Wdrożyła sporo ułatwień w procesie likwidacji szkód
- Zebrała więcej składki w segmencie UNIQA dla Mieszkalnictwa
W pierwszym półroczu 2019 r. klienci UNIQA otrzymali prawie 460 mln zł z tytułu ubezpieczeń
Towarzystwo pomogło 82,3 tys. klientom posiadającym ubezpieczenia majątkowe i wydało prawie 20 tys. decyzji dotyczących świadczeń życiowych. Spółki ubezpieczeniowe UNIQA w Polsce miały 25,5 mln zł zysku brutto na koniec czerwca 2019 r. (według międzynarodowych standardów rachunkowości). Rosły w segmencie klientów z sektora mieszkalnictwa (UNIQA dla Mieszkalnictwa). Łącznie zebrana składka wyniosła 658,6 mln zł, wobec 709 mln zł rok wcześniej.
O 6,2 proc. wzrósł segment UNIQA dla Mieszkalnictwa w pierwszej połowie roku
Rozwijał się zarówno portfel ubezpieczeń dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, jak i ubezpieczeń mieszkań kierowanych do mieszkańców spółdzielni. Łączny przypis w tym segmencie wyniósł 146,8 mln zł (wzrost o 6,2 proc., z 138,2 mln zł). W pozostałych dwóch segmentach: UNIQA dla Ciebie (klienci indywidualni) i UNIQA dla Biznesu (klienci biznesowi) przypis składki wyniósł odpowiednio 241,1 mln zł (spadek o 14 proc.) i 270,7 mln zł (spadek o 6 proc.).
„Ograniczamy udział ubezpieczeń komunikacyjnych w naszym portfelu, stawiamy na wzrost w rentownych liniach biznesu. To jest nasz podstawowy cel. Nie interesuje nas zdobywanie portfela za wszelką cenę” – mówi Adam Łoziak, wiceprezes ds. klienta UNIQA Polska. Łączny przypis składki UNIQA Polska wyniósł 658,6 mln zł, wobec 709 mln zł rok wcześniej (spadek o 7 proc.). Przyczynił się do niego spadek sprzedaży w ubezpieczeniach komunikacyjnych (o 15,6 proc.) zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Informacja prasowa: www.uniqa.pl
Fot. www.uniqa.pl