Provident, spółka specjalizująca się sprzedaży pożyczek w terenie, przygotowuje się do sprzedaży polis. Jeszcze w tym roku agenci firmy ruszą w Polskę z nową ofertą, którą przygotowała AXA. Artur Zabielski, dyrektor odpowiedzialny za rozwój produktów i segment klientów w Provident Polska wyjaśnia: „Ubezpieczenia to ważna gałąź biznesowa, która jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów”.
Ponad 80 proc. agentów Provident’a przygotowuje się do sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych i życiowych
Zachętą do dystrybucji polis mają być prowizje od sprzedaży dla zatrudnionych agentów. Artur Zabielski, dyrektor odpowiedzialny za rozwój produktów i segment klientów w Provident Polska: „Ubezpieczenia to ważna gałąź biznesowa, która jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Sporo z nich sugerowało naszym doradcom, że chciałoby zabezpieczyć siebie i swoje dzieci na wypadek choroby, ale w firmie, w której pracują, nie ma takiej możliwości. W naszej ofercie produktowej uwzględniliśmy też pakiet ubezpieczeń na życie, obejmujący wszystkie rodzaje nowotworów złośliwych, jak i przedinwazyjnych, co jest unikatowe na rynku ubezpieczeń. Na tle konkurencji będą nas też wyróżniać ceny, dostosowane do możliwości finansowych naszych klientów. Liczymy, że sprzedaż ubezpieczeń pomoże nam zbudować z nimi jeszcze głębsze relacje”.
Przygotowując sprzedawców do nowej roli, uwzględniono obowiązki wynikające z ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
Jak zapewnia dyrektor Providenta, firma kładzie nacisk na jakościową sprzedaż ubezpieczeń.
„W pierwszej kolejności przygotowuje sprzedawców do egzaminu na tzw. OWCĘ — osobę wykonującą czynności agencyjne, która nie musi być agentem ubezpieczeniowym. Następnie przeszkoli ich z oferty produktowej. Przygotowując sprzedawców do nowej roli, uwzględniono obowiązki wynikające z ustawy o dystrybucji ubezpieczeń”.
„Ruszyliśmy z pilotażem w czterech regionach Polski. W pierwszych tygodniach 300 przeszkolonych osób sprzedało setki ubezpieczeń. Liczymy, że obiecujący wynik w fazie testów jest zapowiedzią owocnej współpracy z ubezpieczycielami. Liczymy, że przyniesie nam i naszemu partnerowi zyski lepsze od prognozowanych. Planujemy, że do końca roku ubezpieczenia będą dostępne dla klientów w całym kraju” — podkreśla Artur Zabielski.
Ubezpieczeniowy projekt realizowany jest z zakładem ubezpieczeń AXA
Mariusz Wójcik, członek zarządu AXA odpowiedzialny za bancassurance i programy partnerskie potwierdza: „W tego rodzaju partnerstwach liczy się nie tyle szybki wzrost, co rentowność. Warunki do tego są trzy i wszystkie spełnia nasza współpraca z Providentem: duża skala działalności, długoterminowe partnerstwo i gwarancja wysokiej jakości sprzedaży i obsługi klienta. Ważna jest też elastyczność, bo ofertę buduje się tu praktycznie od zera, pod potrzeby klientów inne niż bezpośrednio związane z pożyczką czy kredytem. W ten sposób nie tylko rozwijamy nasz biznes, ale też zmniejszamy lukę w dostępie do ochrony zdrowia, szczególnie wśród ludzi mniej zamożnych. Potrzeby są duże, więc i potencjał tego rynku jest dla nas duży, dlatego będziemy inwestować w dalszy rozwój”.
Provident w przyszłości zamierza jeszcze bardziej rozbudować sieć sprzedawców. Liczy, że ten krok przyciągnie do niego kolejnych ubezpieczycieli. Jak dodaje: „W przyszłości chcielibyśmy poszerzyć paletę produktów ubezpieczeniowych i jesteśmy otwarci na szerszą współpracę z tym sektorem”— dodaje Artur Zabielski.