Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – organizacja ta od lat przyczynia się do poprawy życia i zdrowia Polaków. Wartości te wpisane również w działania Grupy PZU, która rozwija zapoczątkowaną w 2024 roku współpracę z Fundacją.
Współpraca PZU i WOŚP
Pierwszym krokiem strategicznego partnerstwa, które zostało zawarte na lata 2025-2027 będzie styczniowy 33. Finał WOŚP, którego motywem przewodnim zostało bezpieczeństwo i zdrowie dzieci. Tegoroczna zbiórka ma za zadanie wesprzeć onkologię i hematologię dziecięcą. Niestety choroby nowotworowe stanowią drugą co do częstości przyczynę zgonów, a naszym kraju co roku lekarze diagnozują około 1100 nowotworów wieku dziecięcego. Najczęstszym z nich jest białaczka, chłoniak i nowotwory mózgu.
Środki, które zostaną zebrane 26 stycznia 2025 r. przeznaczone będą na doposażenie placówek medycznych w sprzęt z zakresu chirurgii onkologicznej, neurochirurgii, diagnostyki onkologicznej i patomorfologii. Trafi on do 18 oddziałów dziecięcych, 17 hospicjów, 5 ośrodków neurochirurgii onkologicznej, 6 ośrodków chirurgii onkologicznej oraz 4 zakładów patomorfologii. Fundacja wesprze również leczenie nieonkologicznych schorzeń hematologicznych, które są jednymi z najczęstszych chorób przewlekłych wśród dzieci.
Jak możemy przeczytać, Grupa PZU podczas Finału i imprez towarzyszących zadba o bezpieczeństwo uczestników. Ubezpieczyciel zostanie głównym ubezpieczycielem 33. Finału WOŚP. Firma otworzyła również wirtualną eSkarbonkę, do której można wpłacać środki.
Strategiczne partnerstwo
Partnerstwo strategiczne obejmuje również Pol’and’Rock Festival. Podczas tego wydarzenia PZU i Fundacja WOŚP będą prowadzić wspólne akcje edukacyjne, promując ideę pierwszej pomocy i profilaktyki zdrowotnej. Towarzystwo będzie również ubezpieczycielem festiwalu. W ramach trzyletniej współpracy, PZU będzie także partnerem Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”, który skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych. Wsparcie ubezpieczyciela umożliwi organizację bezpłatnych szkoleń dla nauczycieli, zakup i dystrybucję materiałów dydaktycznych i tworzenie filmów instruktażowych. Dotychczas z programu skorzystały prawie 33 tysiące nauczycieli i ponad 3 miliony dzieci z 13 331 szkół podstawowych, co stanowi ponad 90 procent wszystkich placówek w Polsce.
– PZU to marka ciesząca się dużym zaufaniem i bardzo zaangażowana społecznie. Od lat wspieramy inicjatywy, które sprzyjają budowaniu zdrowych i bezpiecznych postaw społecznych oraz promują aktywny tryb życia. Fundamentem współpracy z Fundacją WOŚP są wartości, które wspólnie wyznajemy. Wśród nich są zaufanie i wiarygodność, zaangażowanie społeczne i troska o bezpieczeństwo i zdrowie. Chcemy być blisko i angażować się w budowanie wspólnoty. Nie ma ku temu lepszej okazji niż współpraca z Fundacją WOŚP, której według badań, ufają rzesze Polaków – mówi Paweł Wróbel, dyrektor Grupy PZU ds. marketingu, komunikacji i zaangażowań społecznych.
Wsparcie dla najbardziej potrzebujących
Współpraca z Fundacją WOŚP pozwala na to, by ubezpieczyciel brał udział w ważnych projektach o ogólnopolskim zasięgu, które angażują wszystkie grupy wiekowe i dają wsparcie najbardziej potrzebującym.
– Bardzo cieszymy się, że do grona naszych partnerów Fundacji dołączają firmy, które podzielają nasze wartości. Wspólnie możemy zrobić wiele dobrego – tworząc razem Finał, Festiwal, ucząc dzieci pierwszej pomocy, działając cały rok! Gramy razem na zdrowie, dbając o to, żeby było kolorowo i bezpiecznie – mówi Jurek Owsiak, prezes Zarządu Fundacji WOŚP.
Partnerstwo z WOŚP to kolejny ważny krok w realizacji misji społecznej PZU. Firma od lat wspiera wiele działań charytatywnych, angażując się we współpracę z organizacjami pozarządowymi.
Źródło: PZU SA