Aktualna strategia Grupy PZU to przede wszystkim koncentracja na obszarze kosztowym. Ponadto, największy polski ubezpieczyciel ma skupić się nie tylko na rentowności biznesu ubezpieczeniowego, ale również na rozwoju innowacyjnych narzędzi w zakresie zarządzenia biznesem i obsługi klienta.
Ambitne plany Grupy
Jak wynika z planów firmy – celem PZU jest realizacja ambitnych inicjatyw wzrostowych w obszarach PZU Zdrowie, Inwestycji oraz budowy silnej i rentownej pozycji w segmencie bankowym.
Michał Krupiński, prezes PZU podkreśla jak ważne są zmiany technologiczne, by w pełni zaspokoić potrzeby klientów: „ PZU dzisiaj ma jedną z najwyższych rentowności w sektorze ubezpieczeniowym. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że aby zapewnić inwestorom tak wysoką rentowność również w przyszłości, w kontekście szybkich zmian technologicznych, musimy inwestować w nasz rozwój. Musimy się ciągle rozwijać koncentrując się na kliencie i jego zmieniających się potrzebach”.
Bezpieczeństwo Polaków najważniejsze
Takiego zdania jest szef największego polskiego ubezpieczyciela: „Zwiększymy rentowność naszej działalności oraz zbudujemy dodatkową wartość PZU dla akcjonariuszy. Zmieniając się pozostaniemy wierni naszym wartościom. Będziemy robić to, co umiemy najlepiej – zapewnimy Polakom poczucie bezpieczeństwa w odniesieniu do ich majątku, życia, zdrowia i przyszłości finansowej. Zaoferujemy naszym klientom nowoczesne, innowacyjne, dopasowane do ich potrzeb produkty ubezpieczeniowe i oszczędnościowe w najbardziej efektywny sposób. Chcemy rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych, na których już jesteśmy obecni. Równocześnie aby zapewnić możliwość dalszego wzrostu wartości PZU będziemy realizować ambitne projekty rozwojowe. Będziemy rosnąć w szczególności w obszarach opieki zdrowotnej oraz zarządzania aktywami”.
Główne cele strategiczne PZU do 2020 roku:
- Koncentracja na wysokiej rentowności działalności ubezpieczeniowej przy jednoczesnym wzroście w wybranych segmentach rynku;
- Redukcja kosztów stałych o 400 mln PLN w ciągu 3 lat;
- Skuteczna realizacja inicjatyw wzrostowych w obszarze Zdrowie oraz Inwestycje;
- Zbudowanie grupy bankowej o dużej skali i rentowności;
- Stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie.
- Kluczowe założenia Strategii (poziom 2020 roku):
- Rentowność jednostki dominującej mierzona wskaźnikiem ROE na poziomie 18%;
- udział Grupy PZU w polskim rynku ubezpieczeń majątkowych równy 35% oraz utrzymanie liczby klientów PZU Życie na poziomie 11 milionów klientów;
- Redukcja rocznych kosztów stałych w działalności ubezpieczeniowej o 400 mln zł do końca 2018 roku (w porównaniu do 2015 roku);
Ponadto – jak zapewniają władze Grupy, ważnym celem jest również osiągnięcie poziomu 100 mld zł aktywów pod zarządzaniem, w tym 50 mld zł aktywów klientów zewnętrznych (podwojenie obecnej wartości); oraz wzrost przychodów PZU Zdrowie z 260 mln zł w 2015 roku do 1 mld zł w 2020 roku.
Źródło: www. pzu.pl