Gazeta „Puls Biznesu” jest organizatorem inicjatywy pod hasłem „Etyczna Firma”. Inicjatorzy akcji w ten sposób manifestują potrzebę kształtowania standardów kultury organizacyjnej, oraz promowania i wzmacniania zasad etycznego biznesu wśród polskich przedsiębiorstw.
 
Do konkursu zgłosiło się ponad 200 firm, z których tylko 15 zostało nagrodzonych. Konkurs polegał na wypełnieniu specjalnie przygotowanej ankiety, która dotyczyła m.in.: działań wspierających budowę i wzmacnianie kultury organizacyjnej opartej o etykę i wartości.
 
Firma PZU w ciągu ostatnich 2 lat przeprowadziła szereg kampanii promujących wdrożenia kodeksu etyki, zasad współpracy z klientami i kontrahentami. PZU należy również do składu Indeksu RESPECT – indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
 
Jak twierdzi Sławomir Niemierka, członek zarządu PZU SA, cyt.: – Ideą marki PZU jest hasło „możesz na nas polegać”. W ten sposób mówimy naszemu otoczeniu, czego może się po nas spodziewać. Naszą misją jest zapewnienie spokoju i poczucia bezpieczeństwa naszym klientom i partnerom. Kluczowym elementem idei są najwyższe standardy etyczne i bycie fair we wszystkim, co robimy. Uzyskanie tytułu „Etycznej Firmy” w konkursie „Pulsu Biznesu” potwierdza, że idziemy we właściwym kierunku.
 
W pierwszej edycji konkursu na tytuł Etycznej Firmy zasłużyło 15 firmBANK MILLENNIUM, BISNODE POLSKA, CEMEX POLSKA, DIAGEO POLSKA, EDF POLSKA, GRUPA RABEN, GRUPA ŻYWIEC, INTERNATIONAL PAPER – KWIDZYN, JOHNSON & JOHNSON POLAND, MPS INTERNATIONAL LTD, PKP, PZU, Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji PRAMERICA Życie, PROVIDENT POLSKA i SIEMENS.