- UNIQA w Polsce od początku tygodnia działa w trybie nadzwyczajnym, by móc sprawnie likwidować szkody powstałe w wyniku powodzi i deszczów nawalnych.
- Pierwsze wypłaty są już na kontach klientów.
- Ubezpieczyciel przypomina, kto może liczyć na odszkodowanie.
W wyniku powodzi i deszczów nawalnych zniszczeniu uległo mienie zarówno klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorców, a także wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz gmin. By sprawnie zlikwidować zgłaszane szkody, UNIQA wdrożyła szereg rozwiązań: uprościła procedury związane z obsługą szkód, zwiększyła liczbę rzeczoznawców i ekspertów w terenie dotkniętym powodzią, a także organizuje usługi wspierające, m.in. osuszanie.
Liczba zgłoszeń szkodowych rośnie z każdym dniem, dlatego ubezpieczyciel przypomina, kto może otrzymać odszkodowanie i co powinno zawierać zgłoszenie.
Na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji, czyli umownie określonego okresu, po upływie którego rozpoczyna się ochrona ubezpieczeniowa za tego rodzaju szkody.
Do zgłoszenia szkody niezbędne są:
- numer polisy,
- numer rachunku bankowego,
- dokumentacja zdjęciowa wraz z opisem uszkodzeń
Tam, gdzie jest to możliwe, warto załączyć dodatkową dokumentację, o ile się zachowała, np. faktury za zniszczone maszyny i urządzenia, dokumenty potwierdzające właśność mienia (w przypadku nieruchomości może to być np. numer elektronicznej księgi wieczystej lub akt notarialny)
Jak zgłosić szkodę?
Ubezpieczyciel zachęca do skorzystania z formularzy online, co przyspieszy proces likwidacji:
- Klienci indywidualni: https://form.uniqa.pl/ui/real-estate/form-selection?itm_campaign=formularze_online_prestep_zgloszenie_szkody_home,
- Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe: https://formularze.uniqa.pl/uniqaforms/formularz-majatkowy oraz za pośrednictwem platformy iUNIQA,
- Klienci MŚP: https://www.uniqa.pl/pomoc-i-obsluga/msp/#zgłośszkodę,
- Klienci korporacyjni: https://www.uniqa.pl/pomoc-i-obsluga/ubezpieczenia-korporacyjne/likwidacja-szkod/ lub poprzez brokera ubezpieczeniowego.
Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Materiały dostępne są z załączoną informacją.
Klienci preferujący kontakt telefoniczny mogą skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA, uruchomionej na potrzeby szkód powstałych w wyniku powodzi i deszczów nawalnych: 22 589 92 63.