W dniu 8 sierpnia Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej podpisał porozumienie z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym o współpracy w zakresie wymiany informacji i udostępniania danych z Funduszu. Umowa ma usprawnić kontrolę posiadania przez właścicieli pojazdów mechanicznych obowiązkowego ubezpieczenia OC.
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej jest pierwszym w Polsce, który zawarł porozumienie z UFG. Umowa ułatwi w znacznym stopniu kontrolę graniczną oraz kontrolę drogową wewnątrz kraju. Funkcjonariusze będą mieli bezpośredni dostęp do bazy danych UFG, przy pomocy której zweryfikują, czy osoba kontrolowana nie posiada przy sobie tylko polisy OC, czy w ogóle nie posiada takiego ubezpieczenia.
System informatyczny UFG, który już wkrótce zostanie zainstalowany we wszystkich przejściach granicznych oraz na placówkach BiOSG, umożliwi również wysłanie do UFG tzw. e-zawiadomień – czyli zawiadomień w formie elektronicznej o ujawnionych posiadaczach pojazdu, którzy nie mają ważnej umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC. Do tej pory odbywało się to poprzez wysyłanie faksów. Podpisanie porozumienia poprzedzone było ponad rocznym testowaniem tego typu rozwiązania na drogowym przejściu granicznym w Korczowej. Test wypadł pozytywnie, stąd obustronna inicjatywa o sformalizowaniu współpracy w tym zakresie.
Od początku tego roku funkcjonariusze Bieszczadzkiego OSG ujawnili 900 przypadków, kiedy właściciele pojazdów mechanicznych nie posiadali obowiązkowego ubezpieczenia OC. W 2015 roku takich zdarzeń było 1200.
Źródło: http: www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl