Z informacji gazety „Puls Biznesu”(15.01) wynika, że w grudniu na obniżki prowizji ze sprzedaży zdecydowały się m.in. Generali, Proama, Warta, Gothaer i UNIQA. Najwięcej cięć dotyczyło honorariów ze sprzedaży polis komunikacyjnych.
Jak podaje „Puls Biznesu” (15.01) najwięcej obniżone, bo o kilka punktów procentowych były honoraria w sektorze usług komunikacyjnych. Nieco mniejsze obniżki dotknęły OC wzbogacone o NNW czy assistance. Igor Rusinowski, prezes multiagencji Unilink dodaje: „te niejednorodne cięcia mają zachęcić pośredników do sprzedaży wysokomarżowych rodzajów ryzyka”.
Jednak firmy ubezpieczeniowe obniżają nie tylko koszty honorariów. Obniżone zostały również budżety przeznaczone na marketing. W praktyce oznacza to mniej konkursów w branży ubezpieczeniowej, akcji promocyjnych, imprez edukacyjnych itp. Arkadiusz Świercz, prezes multiagencji Consultia, podkreśla: „towarzystwa próbują zrekompensować cięcia podniesieniem stawek prowizyjnych w innych segmentach, np. w polisach majątkowych i dobrowolnych”. W jego ocenie ta polityka ubezpieczycieli mocno wpłynie na rynek niezależnych pośredników: „ Najmocniej jej skutki odczują multiagencje bazujące na sprzedaży OC dla kierowców od najtańszych dostawców. Najmniej – firmy o zdywersyfikowanych portfelach” – dodaje Pakuła.
Źródło: www.pb.pl