TU Zdrowie ma za sobą kolejny udany rok – zarówno pod względem sprzedażowym, jak i finansowym. W 2022 roku ubezpieczyciel uruchomił nowy model opieki, co znacznie podniosło poziom obsługi klientów. Co więcej, w nadchodzących miesiącach towarzystwo stawia na rozwój istniejących i wdrażanie nowych programów zdrowotnych, w tym badań profilaktycznych w zakładach pracy. 

Rekordowe wyniki TU Zdrowie 

Z opublikowanych informacji wynika, że TU Zdrowie zamyka 2022 rok z rekordowymi wynikami sprzedażowymi i finansowymi. 

– To kolejny rok, który zamykamy rekordowymi wynikami z wyraźnym, bo ponad jedenastoprocentowym wzrostem przychodów z działalności ubezpieczeniowej. Przychody z działalności ubezpieczeniowej w 2022 roku, wraz z przychodami z programów zdrowotnych, wyniosły blisko 102,9 mln złotych w porównaniu do 92,2 mln w 2021 roku. W minionym roku zwiększyliśmy zysk brutto o ponad czternaście proc. do poziomu 14,5 mln zł. Powiększyliśmy liczbę Ubezpieczonych wraz z programami zdrowotnymi do 193,3 tys. – podsumowuje Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie. 

Jak możemy przeczytać, ubiegły rok przyniósł ubezpieczycielowi także sporo wyzwań. 

– Był to też czas pełen wyzwań. Jednym z priorytetów było wdrożenie wyróżniającego nas modelu obsługowego, który zapewni stałe powiększanie grona nowych klientów oraz kontynuowanie współpracy z dotychczasowymi. Udało się to dzięki przekazaniu obsługi nad ubezpieczonym do Operatora Medycznego Świat Zdrowia w ramach Grupy Neuca. Dzięki tej zmianie dostrzegamy stały wzrost jakości w procesie obsługi. Byliśmy pierwszym klientem Operatora Medycznego, który wykorzystując potencjał swojej dotychczasowej infolinii medycznej, rozszerzył kompetencje o obsługę całego portfela naszych ubezpieczonych – dodaje Aleksander Roda. 

Dzięki wdrożonym rozwiązaniom TU Zdrowie korzysta z jednej z najskuteczniej działających infolinii, która stale rozbudowując swoje kompetencje medyczne. 

– Zależy nam na tym, aby większość spraw związanych z potrzebami zdrowotnymi ubezpieczonych była zaadresowana podczas pierwszego kontaktu z infolinią. Oznacza to, że dostęp do pracowników medycznych – lekarzy, pielęgniarek i ratowników, będzie możliwy w trakcie pierwszej rozmowy. Decyzję dotyczącą połączenia z wybranym specjalistą, podejmować będzie odpowiednio przeszkolony zespół konsultantów. Już teraz działa ścieżka obsługi klienta VIP, któremu na starcie przypisany zostaje opiekun zajmujący się kompleksową obsługą zgłoszenia i umożliwia skorzystanie z pilotażowych usług. Zebrane doświadczenia przy obsłudze klientów VIP będą w przyszłości wpływały na podnoszenie jakości obsługi wszystkich klientów kontaktujących się poprzez infolinię medyczną – dodaje Aleksander Roda. 

Towarzystwo w najbliższym czasie planuje także rozszerzyć swoją ofertę, wdrażając między innymi nowe programy zdrowotne

– Pracujemy również nad rozwojem oferty produktowej. Obecnie ubezpieczeni w TU Zdrowie korzystają z pięciu różnych Programów Zdrowotnych – „Mój Onkolog”, „Mój Dietetyk”, „Mój Ortopeda”, „Leczenie po Wypadku Drogowym” i „Kontynuacja Leczenia Szpitalnego”. Obok nich opracowujemy i już wkrótce zaoferujemy naszym klientom nowy program „Mój Kardiolog”. Będziemy także wzbogacać naszą ofertę o badania profilaktyczne dla pracowników w miejscu pracy, a działania te będą realizowane przy współpracy z Grupą NEUCA – dodaje Aleksander Roda. 

Współpraca z pośrednikami 

Ubezpieczyciel podkreśla także, że na dobre wyniki sprzedażowe wpływa również współpraca z pośrednikami. Udział sprzedaży pośredniej TU Zdrowie stanowi ok. 70% całego portfela, natomiast nowa sprzedaż w kanale pośrednim w 2022 roku jest prawie dwa razy wyższa niż w roku poprzednim. 

– Do współpracy z brokerami i multiagentami podchodzimy bardzo indywidualnie i aktywnie. Zapraszamy ich na warsztaty, szkolenia i burze mózgów, w trakcie których omawiamy zagadnienia związane z obszarem ubezpieczeń zdrowotnych. Dzielimy się naszą wiedzą i wieloletnimi doświadczeniami w budowaniu, ofertowaniu i wdrażaniu programów opieki medycznej. To ważne, żeby pośrednicy, którzy w naszym imieniu spotykają się z potencjalnymi klientami, mieli jak największą wiedzę nie tylko na temat warunków ubezpieczenia i korzyści z niego płynących. Zależy nam bowiem na tym, aby łagodzić ich obawy związane z nieznanym dla wielu obszarem. Muszą wiedzieć, jakie rozwiązania warto proponować klientom, a jakie można pominąć, biorąc pod uwagę specyfikę i budżet poszczególnych firm Wsłuchujemy się w głos pośredników, ich pytania i wątpliwości, a także ich doświadczenia ze spotkań i rozmów z klientami. Otrzymane od nich informacje zwrotne, pomagają doskonalić nasze produkty i rozwiązania – mówi Bernard Kucharski, dyrektor sprzedaży TU Zdrowie odpowiedzialny za współpracę z pośrednikami. 

Warto dodać, że ubezpieczyciel jest jedynym, działającym na polskim rynku, towarzystwem ubezpieczeń, które specjalizuje się wyłącznie w pakietach medycznych dla pracowników. 

– Rozwijamy się i z każdym rokiem rośnie też liczba obsługiwanych ubezpieczonych, a wyniki finansowe, uznanie ubezpieczonych i nagrody jakie otrzymujemy, są najlepszym potwierdzeniem, że kierunek, który obraliśmy już prawie 13 lat temu, jest kierunkiem prawidłowym. Naszym mottem jest budowa wartości firmy poprzez ciągłą dbałość o pacjentów i jakość ich obsługi – podsumowuje Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie. 

Dalszy rozwój i rozbudowa narzędzi IT 

TU Zdrowie dodaje, że istotny element związany z obsługą ubezpieczonych stanowi dalszy rozwój i rozbudowa już istniejących narzędzi IT. W minionych latach ubezpieczyciel znacznie zmodyfikowało Panel Ubezpieczającego, który został wzbogacony o szereg nowych funkcjonalności. Narzędzie daje dostęp do bieżącego stanu salda i wszystkich niezbędnych dokumentów, a ponadto umożliwia komunikowanie się i wymianę dokumentów bez konieczności używania poczty elektronicznej. W Panelu wdrożono także funkcjonalność e-deklaracji, które umożliwiają każdemu pracownikowi samodzielny wybór wariantu ubezpieczenia, a także wprowadzenie danych członków rodziny, których chce włączyć do ubezpieczenia. Jednocześnie działy personalne, które opiekują się polisami, zachowują pełną kontrolę nad wprowadzanymi danymi, minimalizując ryzyko błędu. Kolejnym wdrożonym udogodnieniem w Panelu jest Platforma Medycyny Pracy, która ułatwia zarządzanie skierowaniami do lekarzy medycyny pracy i pełną kontrolę nad ważnością orzeczeń pracowników. W tym roku w narzędziu pojawiała się również możliwość multi – logowania się. Dotyczy to sytuacji, kiedy firma ma kilka spółek powiązanych ze sobą w ramach jednej grupy kapitałowej. 

Źródło: TU Zdrowie