„Ranking Najcenniejszych Polskich Marek” przygotowany został przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” we współpracy z ekspertami Acropolis Advisory*. Łączna wartość 330 marek uwzględnionych w tegorocznej edycji wyniosła 57 mld zł.
W rankingu, wśród 330 najcenniejszych marek nie zabrakło firm ubezpieczeniowych. Na piątym miejscu znalazła się największa polska firma ubezpieczeniowa PZU – marka ta została wyceniona na 2,4 mld zł – o 4% więcej niż w poprzedniej edycji (wartość z zeszłego roku to 2,3 mld zł). Na miejscu 30 uplasowała się przed rokiem Ergo Hestia, z marką wycenioną na 442,6 mln zł (315,4 mln zł w poprzednim rankingu, +40% r/r) – w roku poprzednim firma była na miejscu 43. Na miejscu 32 znajduje się Warta, która w poprzednim roku była na miejscu 27. Markę Warty wyceniono na 426,3 mln zł (463,3 mln zł, -8% r/r).
W tym rankingu jego autorzy dokonywali obliczeń mocy poszczególnych marek, biorąc pod uwagę ich siłę, postrzegane wartość i jakość, prestiż oraz świadomość marki. PZU uzyskał łączny wynik na poziomie 389 pkt. (w każdej z pięciu pozycji marka mogła uzyskać od zera do 100 pkt., czyli maksymalnie 500). Warta zdobyła 287 pkt., a Ergo Hestia – 257 pkt. W pierwszej dwudziestce znalazły się jeszcze Compensa (19 pozycja, 244 pkt.) i Link4 (20 miejsce, 241 pkt.). w tej kategorii wygrał PKO BP z wynikiem na poziomie 403 pkt.
*Acropolis Advisory utworzona w 2007 roku jako niezależna firma doradztwa finansowego, specjalizująca się w projektach z zakresu doradztwa strategicznego, pozyskania kapitału na rozwój, doradztwa transakcyjnego oraz wycen przedsiębiorstw.
Źródło: www.gu.com.pl