Logo Uniqa

TU UNIQA zebrało więcej składki niż przed rokiem z ubezpieczeń komunikacyjnych, indywidualnych na życie oraz grupowych pracowniczych na życie. 635,96 mln zł wyniosła wartość składki brutto zebranej przez spółki ubezpieczeniowe UNIQA w Polsce w pierwszym półroczu 2016 roku. Oznacza to 1-proc. wzrost (I-VI 2015: 629,31 mln zł) w porównaniu z pierwszym półroczem 2015 r
 
 
W pierwszym półroczu 2016 roku towarzystwo majątkowe UNIQA zebrało składkę przypisaną brutto na poziomie 575,64 mln zł, wobec 546,53 mln zł w analogicznym okresie roku 2015. Oznacza to wzrost o 5,3 proc., który jest efektem odwrócenia trendów na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, gdzie pogarszające się wyniki finansowe rynku (duża strata techniczna w 2015 roku i w I kwartale 2016 roku) zmusiły ubezpieczycieli do podnoszenia cen. UNIQA kontynuuje w tym segmencie politykę utrzymywania cen na poziomie adekwatnym do ponoszonego ryzyka, co przy zmniejszonej presji cenowej ze strony rynku przekłada się na wzrost sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych.
 
 
W efekcie składka z ubezpieczeń OC komunikacyjnych wzrosła w pierwszym półroczu 2016 roku o 29,6 proc., do 186,8 mln zł, a z ubezpieczeń auto-casco o 36 proc., do 109,1 mln zł. Równolegle ze wzrostem sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych rośnie przypis z ubezpieczeń assistance (wzrost o 62,6 proc.) oraz wypadkowych (wzrost o 7,9 proc.). Jeśli chodzi o ubezpieczenia majątku, to w tym segmencie spółka odnotowała spadek przypisu, co jest związane przede wszystkim z dwiema dużymi umowami budowlano-montażowymi, które podwyższały wysokość przypisu w I półroczu 2015 roku.
 
 
Andrzej Jarczyk, prezes spółek UNIQA w Polsce podkreśla, że firma stawia na rozwój oferty produktowej: „Poza tym wpływ na przypis składki ma pogłębiająca się walka cenowa w ubezpieczeniach majątku. Dotyczy to zarówno ubezpieczeń korporacyjnych, masowych, jak i gwarancji. Zastój w realizacji kontraktów infrastrukturalnych ma też przełożenie na spadek liczby wystawianych gwarancji kontraktowych. Na trudnym rynku UNIQA stawia na rozwój oferty produktowej i stąd w drugim kwartale wdrożyliśmy dwa nowe produkty dla firm. Pierwszy to OC z tytułu prowadzenia działalności dla dużych korporacji, a drugi dedykowany dla małych i średnich przedsiębiorstw”.
 
 
UNIQA w tym roku kontynuuje rozpoczęte już w 2015 r. procesy optymalizacji kosztów. W efekcie koszty administracji spadły o 7,8 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2015. W dalszym ciągu – podobnie jak cały rynek – musi mierzyć się z problemem rosnącego poziomu średniej szkody rzeczowej w komunikacji (efekt rekomendacji KNF) oraz bardzo aktywnej działalności kancelarii odszkodowawczych w obszarze szkód osobowych. Te czynniki negatywnie wpływają na poziom szkodowości (wzrost o 16 proc. wypłacanych odszkodowań i świadczeń) i w znacznym stopniu „konsumują” pozytywny wpływ rosnących cen na wynik techniczny ubezpieczeń komunikacyjnych.
 
 
Pozytywnym aspektem jest również wygenerowanie dobrych wskaźników szkodowości w grupach ubezpieczeń majątkowych. Jest to efektem konsekwencji w realizacji polityki oceny ryzyka oraz braku dużej liczby negatywnych zdarzeń pogodowych.
 
Źródło: www.uniqa.pl