Firma planuje podwyżki stawek w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Ogranicza również udział tego rodzaju polis w sprzedaży.
Według danych UFG przypis ubezpieczyciela z tego roku wyniósł 140 milionów złotych ( ze składek polis OC). W ubiegłym roku wynik ten wyniósł 170 milionów. Prezes firmy Andrzej Jarczyk zaznacza że: „Spadek przychodów jest efektem świadomej decyzji o ograniczeniu udziału ubezpieczeń komunikacyjnych”.
Celem ubezpieczyciela jest otwarcie się na inne segmenty, które nie wchodzą w skład ubezpieczeń komunikacyjnych. Firma nie chce bowiem brać udziału w wojnie cenowej. W związku z powyższym ubezpieczyciel już dwukrotnie podniósł ceny składek, Prezes Jarczyk nie wyklucza kolejnej podwyżki. Taka strategia – według „PB” jest o tyle ryzykowna, że w chwili, kiedy firma nie ma problemu z utrzymaniem stałych klientów – o tyle może mieć problem z pozyskaniem nowych osób, które chciałaby korzystać z usług firmy.
W najbliższym czasie UNIQA planuje odchudzenie portfolio produktów. Ma w nim zostać 50 z ponad 100 obecnie oferowanych rodzajów ubezpieczeń, generujących 99% składki zakładu, planuje też wprowadzenie elektronicznej polisy dla agentów. UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA działa na polskim rynku od 1990 roku i zajmuje 6 pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej brutto, która w 2014 r. wyniosła 1,1 mld zł. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Spółka jest liderem ubezpieczeń dla Sektora Mieszkalnictwa w Polsce.
Źródło: www.pb.pl
no i to się chwali 🙂
no i to się chwali 🙂