System bezpośredniej likwidacji szkód działa w TU UNIQA od ponad dwóch lat. W tym czasie w ramach BSL zlikwidowano ponad 7 tysięcy szkód komunikacyjnych.
TU UNIQA wprowadziła usługę BLS od 1 maja 2014 roku. W marcu 2015 roku, firma podpisała również porozumienie w sprawie przyjęcia BLS według rozwiązania wypracowanego przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Ubezpieczyciel w ramach BLS zlikwidował 7183 szkód z czego 4622 z nich zostały obsłużone w ramach wewnętrznej procedury UNIQA, a 2561 – według modelu PIU.
Grzegorz Smolarczyk, dyrektor Departamentu Odszkodowań i Świadczeń UNIQA podkreśla: „W sumie udział BLS w szkodach UNIQA z OC wynosi 13%. Przez ponad dwa lata firma wypłaciła łącznie 16,3 mln zł odszkodowań z tytułu szkód likwidowanych w ramach usługi. Jako ciekawostkę można dodać, że 30% klientów BLS skorzystało z auta zastępczego. Z naszego wewnętrznego badania satysfakcji klientów wynika, że są oni zadowoleni z tej usługi. Ocenili na 4,2 pkt. sprawność likwidacji szkód w ramach BLS w UNIQA na 5-punktowej skali (badanie wewnętrzne UNIQA przeprowadzone na 800 klientach w 2015 roku)” .
Według dyrektora Departamentu Odszkodowań system świetnie sprawdza się w życiu codziennym i co najważniejsze, mało absorbuje uwagę klienta: „ W ramach BLS cały czas widzimy spory potencjał rozwoju i upowszechniania usługi wśród klientów. Zwłaszcza że jest to dla nich bardzo korzystne rozwiązanie. Z punktu widzenia poszkodowanego BLS w najmniejszym stopniu angażuje klienta w proces likwidacji oraz zapewnia taki sam zakres likwidacji szkody w pojeździe jak tradycyjna likwidacja z polisy OC sprawcy zdarzenia”.
Przypomnimy, że bezpośrednia Likwidacja Szkód to system, umożliwiający naprawę auta lub uzyskanie odszkodowania u swojego ubezpieczyciela OC, a nie jak dotąd u ubezpieczyciela sprawcy szkody. BLS funkcjonuje w Europie od kilkudziesięciu lat, m.in. we Francji, Belgii, Hiszpanii czy Włoszech.
Źródło: www.gu.compl