Z pewnością, by odnieść sukces pracując, jako agent ubezpieczeniowy należy posiadać pewne cechy i umiejętności. Doświadczenie, bowiem pokazuje, że świetni doradcy ubezpieczeniowi mają nie tylko odpowiednie zdolności komunikacyjne, ale też z pasją podchodzą do swojej pracy.
Zdolności komunikacyjne
Bez wątpienia, jedną z najważniejszych umiejętności agenta ubezpieczeniowego powinny być zdolności komunikacyjne. Osoby chcące odnieść sukces w tym zawodzie muszą rozmawiać ze swoimi klientami bez używania żargonu ubezpieczeniowego i ściśle technicznych terminów, co zminimalizuje ryzyko wprowadzenia klienta w błąd. Dobry agent powinien też słuchać, dzięki czemu w pełni zrozumie potrzeby ubezpieczających – co ułatwi mu dopasowanie właściwej ochrony ubezpieczeniowej. I pamiętajmy o tym, że pośrednik, który chce tylko zarabiać bez uwzględnienia potrzeb swoich klientów, nie przetrwa długo na rynku.
Umiejętności obsługi klienta
Pracując, jako agent ubezpieczeniowy należy mieć mocno rozwinięte umiejętności związane z obsługą klienta. Terminowe odpowiedzi na zapytania, e-maile i telefony są koniecznością. Wynika to z tego, że klienci chcą, aby ich doradca ubezpieczeniowy pomagał im w szybki i łatwy sposób. Z pewnością bycie aktywnym zarówno podczas rozwijania nowych relacji z klientami, jak i utrzymywania obecnych kontaktów jest kluczem do udanej kariery. Pomocne w tej kwestii mogą okazać się nowoczesne rozwiązania, takie jak programy sprzedażowe dla agentów ubezpieczeniowych.
Zaangażowanie w kontakt z klientem
Doświadczenie pokazuje, że dobry agent ubezpieczeniowy powinien być zmotywowany, optymistyczny i zaangażowany w kontakty z ubezpieczającymi. Bez wątpienia traktowanie z pasją swojej pracy przełoży się na relacje z klientami.
Uczciwość
Tej cechy chyba nie trzeba za bardzo wyjaśniać. Dobry agent musi być uczciwy – dzięki temu zdobędzie szacunek i zaufanie swoich klientów, a to z kolei będzie przekładało się na realizowaną sprzedaż.
Wiedza na temat produktów ubezpieczeniowych
Skuteczny agent ubezpieczeniowy będzie w stanie zaoferować swoim klientom kompleksowe rozwiązania ubezpieczeniowe, które w pełni będą odpowiadały ich potrzebom. Zrozumienie produktów i usług, które sprzedaje a także opisanie ich w zrozumiały sposób to podstawa tego typu działalności.
Wytrwałość
Mimo tego, że zdobywanie nowych klientów może być trudne warto pamiętać, że ktoś mówiący „nie” może ostatecznie zbliżyć agenta ubezpieczeniowego do innej osoby, która powie „tak”. Wytrwałość to cecha, która jest niezbędna do budowania swojej bazy klientów.
Chęć zdobywania wiedzy
Dobrzy agencji ubezpieczeniowi chętnie poznają nowe produkty i na bieżąco poszerzają swoje umiejętności. Dzięki temu mają wiedzę na temat nowinek ubezpieczeniowych i rozwiązań, które ułatwiają sprzedaż polis. To wszystko umożliwia dopasowanie ofert do potrzeb klientów.
Różnorodna oferta
Praktyka pokazuje też, że kluczem do sukcesu może być szeroka oferta produktowa. Niestety osoby stawiające pierwsze kroki w branży nie zawsze mają możliwość podpisania umów agencyjnych ze wszystkimi ubezpieczycielami. Dlatego na początku swojej pracy w zawodzie agenta ubezpieczeniowego można rozważyć inne opcje, takie jak współpraca z multiagencją. Tego typu rozwiązanie zapewni dostęp nie tylko do różnorodnej oferty ubezpieczeń, ale też zadawalającej prowizji. To też możliwości rozwoju własnej agencji z pomocą bardziej doświadczonych doradców ubezpieczeniowych.
Jak zostać dobrym agentem ubezpieczeniowym?
Niewątpliwie budowanie kariery w branży ubezpieczeniowej zależy od wielu czynników, a dobre relacje z klientami pozytywnie wpływają na efekty pracy pośrednika. Jednak nie zapominajmy, że to czy dana osoba zostanie dobrym agentem ubezpieczeniowym zależy w dużej mierze od jej determinacji i chęci rozwoju. Niezwykle istotne jest to, by szukać dla siebie najlepszych rozwiązań i nie poddawać się przy pierwszych niepowodzeniach.
Źródło: opracowanie własne