Z informacji płynących z PKO BP wynika, że nowa strategia banku będzie mocno stawiała na rozwój sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych, a także produktów mieszkaniowych, turystycznych oraz polis na życie i zdrowie. Dotychczas PKO BO realizowało przede wszystkim sprzedaż ubezpieczeń powiązanych z produktami bankowymi.
Zakładany przypis składki ma wynosić 1,5 mld złotych
Wiceprezes banku Jan Emeryk Rościszewski poinformował, że dotychczas PKO BP realizował strategię opartą na rozwoju ubezpieczeń powiązanych z produktami bankowymi.
„Ubezpieczenia bancassurance są jednak bardzo cyklicznie powiązane ze sprzedażą produktów bankowych, więc w momencie, kiedy spada akcja kredytowa, to siłą rzeczy ubezpieczenia te też spadają” – powiedział PAP Biznes Jan Emeryk Rościszewski, który jest odpowiedzialny za obszar rynku detalicznego i ubezpieczenia.
Z tego powodu Grupa PKO BP stawia na rozwój tzw. ubezpieczeń stand alone, czyli polis niepowiązanych z produktami bankowymi. Nowa strategia banku została już zaakceptowana przez zarząd i ruszyły prace nad jej wdrożeniem.
Pełna oferta ma być przygotowana do końca przyszłego roku. Jak dodaje Jan Emeryk Rościszewski ubezpieczenia są dla PKO BP naturalnym kierunkiem rozwoju, dlatego dąży się do zwiększenia sprzedaży ubezpieczeń, tak by bank w większym stopniu stał się również firmą ubezpieczeniową.
Plan zakłada opracowanie nowej linii produktów ubezpieczeniowych, które kupowane są najczęściej przez Polaków. Bank ma postawić na produkty komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne a także ubezpieczenia na życie czy zdrowotne. PKO BP przygotuje także ofertę dla segmentu ubezpieczeń dla małych i średnich firm.
W ramach klientów banku PKO BP chciałoby pozyskać do końca przyszłego roku minimum 1,2 mln klientów produktów ubezpieczeniowych. Z podanych informacji wynika, że w ciągu roku przy współpracy z innymi ubezpieczycielami PKO BP sprzedał ponad 120 tys. polis komunikacyjnych. W ciągu dwóch kolejnych lat planowany jest wzrost do 500 tys. ubezpieczeń.
„Mając dwa towarzystwa ubezpieczeniowe, szeroką sieć dystrybucji w postaci oddziałów oraz kanałów cyfrowych i odpowiedni potencjał technologiczny jesteśmy w stanie wprowadzić nową strategię sprzedaży ubezpieczeń niepowiązanych i stać się w ciągu kilku lat jednym z wiodących ubezpieczycieli w Polsce” – powiedział Rościszewski.
Rozszerzenie działalności w obszarze ubezpieczeniowym ma być budowane w oparciu o szeroką wiedzę o klientach, wysokie kompetencje technologiczne oraz doświadczenie w dystrybucji produktów bankowych i ubezpieczeń. Bank planuje przyciągnąć nowych klientów pełną ofertą ubezpieczeniową.
Planowany wzrost przypisu składki z ubezpieczeń niepowiązanych ma wynosić około 1,5 mld zł w ciągu pięciu lat, co oznacza łącznie blisko 3 mld składek w skali roku.
„Dzięki nowej strategii towarzystwa ubezpieczeniowe czeka spektakularny wzrost składki. Myślę, że to perspektywa już przyszłego roku. Nasze towarzystwa przed pandemią miały roczny przypis składki wynoszący około 1,2 mld zł. Chcielibyśmy, aby w ciągu pięciu lat przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych przewyższył składkę z ubezpieczeń powiązanych – chcielibyśmy dojść łącznie do poziomu 3 mld zł składki” – powiedział Rościszewski.
Co ciekawe oprócz części ubezpieczeń komunikacyjnych, wszystkie ubezpieczenia oferowane przez PKO BP są ubezpieczeniami własnymi.
PKO Ubezpieczenia to marka, pod którą działają dwie spółki ubezpieczeniowe – PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń oraz PKO Towarzystwo Ubezpieczeń.
Źródło: PAP Biznes, www.bankier.pl