Platforma Generali AutoClaims została wyróżniona podczas uroczystej Gali XVII edycji Konkursu Technologicznego Gazety Bankowej – Lider 2018.
AutoClaims to internetowy formularz zintegrowany bezpośrednio z systemem głównym do likwidacji szkód. Przez tę platformę możliwe jest wypełnienie zgłoszenia przez klientów, posiadających najważniejsze produkty Generali, czyli grupowe ubezpieczenia na życie, indywidualne ubezpieczenia na życie, polisy majątkowe, komunikacyjne, osobowe oraz NNW. Wypełnienie formularza AutoClaims przez klienta trwa od 5 do 15 minut.
Formularze systemu przygotowane zostały w technologii ‘responsive web design’. Dzięki temu klient ma do nich dostęp w dowolnym momencie, na dowolnym urządzeniu, w tym telefonie i tablecie, posiadającym dostęp do Internetu oraz przeglądarki.
Pełna integracja z systemami wewnętrznymi Generali umożliwia odpowiednie walidowanie danych oraz minimalizowanie czasu obsługi zgłoszeń szkodowych.
Jakub Jacewicz, członek Zarządu Generali, odpowiedzialny za likwidację szkód powiedział: Wyróżnienie Gazety Bankowej bardzo nas cieszy, ale jeszcze ważniejsze jest zadowolenie naszych klientów, którego potwierdzeniem jest odsetek osób korzystających z tego rozwiązania. Obecnie poprzez AutoClaims przyjmujemy zgłoszenia ponad 80% roszczeń z polis życiowych, ponad 40% z NNW, blisko 30% szkód majątkowych oraz 30% szkód komunikacyjnych. Poprawa efektywności procesów, skrócenie czasu obsługi procesu likwidacji szkód, wyeliminowanie zaległości w rejestracji i w samej likwidacji – to efekt tego wdrożenia. Autoclaims to jednak dopiero początek digitalizacji procesów szkodowych, gdzie dla jeszcze większego zadowolenia naszych klientów, wykorzystamy rozwiązania typu AI, dynamiczne skryptery, chat boty i aktywne profilowanie ścieżek likwidacji. Wierzymy, że te rozwiązania będą służyć budowaniu trwałych relacji z naszymi klientami, dla których chcemy być partnerem na całe życie.
Pierwszy z formularzy – grupowe ubezpieczenia na życie – został wdrożony w Generali pod koniec 2017 roku, a ostatni – dla roszczeń NNW – w listopadzie 2018 roku.
Gala XVII edycji Konkursu Technologicznego Gazety Bankowej – Lider 2018 odbyła się 24 kwietnia w Warszawie.
Źródło: materiały prasowe Generali
Gratulacje! wszystko rozwiązanie, które skracają czas obsługi Klienta sa na wagę złota!