Najbliższe lata będą to czas wielkich zmian dla zakładów ubezpieczeń. Największe innowacje będą dotyczyć technologii, oraz umiejętność ich adaptacji do optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji.
Zakłady ubezpieczeń poszukują nowych rozwiązań technologicznych
Patrząc na obecny rynek ubezpieczeniowy, trudno nie zauważyć, że zmienia się on bardziej dynamicznie niż wcześniej. W odpowiedzi na te zmiany, wielu ubezpieczycieli poszukuje nowych strategii, by zapewnić sobie dobrą pozycję w epoce cyfrowej. Pierre Audoin Consultants (PAC), jedna z wiodących europejskich firm analitycznych koncentrująca się na oprogramowaniu i sektorze usług IT, na zlecenie firmy TIA Technology oraz przedsiębiorstw z branży IT: Atos, CGI, Endava i HP, przeprowadziła badanie 200 decydentów z dużych europejskich firm ubezpieczeniowych, by lepiej rozumieć kierunek ich rozwoju.
Wyniki badania* jasno pokazują, że aż 63% badanych za jeden z głównych celów cyfrowej strategii uważa wzrost liczby pozyskanych klientów, zaś 61% – wzrost wydajności operacyjnej. Jako główne wyzwanie w realizacji strategii cyfrowej aż 50% wskazuje nie na ograniczenia budżetowe czy postrzeganie danych w kontekście bezpieczeństwa, lecz na ograniczenia zastanej technologii.
Mobilność firm zyska jeszcze większe znaczenie?
Inne ciekawe wyniki wskazują, że 42% ubezpieczycieli wierzy, że kanały fizyczne w ciągu najbliższych pięciu lat staną się mniej ważne strategicznie, podczas gdy 66% uważa, że kanały mobilne zyskają na znaczeniu. Dzieje się tak zarówno za sprawą technologii, które wprowadzane są do branży ubezpieczeniowej, jak i rozwiązań technologicznych, które stają się bardziej dostępne dla klientów, zmieniając ich zachowania konsumenckie. Ubezpieczyciele osiągają już znaczące sukcesy w pozyskiwaniu danych analitycznych pozwalających na zwiększenie wydajności operacyjnej i wsparcie kalkulacji ryzyka. Nadal jednak jest przed nimi długa droga w tworzeniu rzeczywistej wartości z bogactwa danych dotyczących klienta, znajdujących się zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji. Aż 68% ubezpieczycieli wierzy, że analiza danych zapewnia wysoką wartość biznesową w zakresie kalkulacji ryzyka, wyprzedzając wskazania dotyczące zarządzania relacjami z klientami (55%) i zarządzania nadużyciami finansowymi (45%).
Modernizacja systemów – kluczem do cyfrowej transformacji
Co ciekawe, 42% respondentów deklaruje, że podejmie się modernizacji systemów w ciągu najbliższych dwóch lat ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji wspierających kluczowe procesy.
Marek Przybysz, odpowiedzialny za operacje TIA Technology w regionie Europy Centralno-Wschodniej dodaje: „ To badanie pokazuje, że centralne oprogramowanie jest kluczowym i ważnym elementem cyfrowej podróży ubezpieczycieli. Wiele firm ubezpieczeniowych posiada niewydolne platformy i musi podjąć działania w celu utrzymania konkurencyjności. Nasi klienci z powodzeniem migrowali dane do naszego rozwiązania, widząc w nim m.in. doskonałą bazę do cyfrowej transformacji. To bardzo interesujące i ekscytujące towarzyszyć im w tej podróży”.
Źródło: www.tiatechnology.com
*na zlecenie firmy TIA Technology oraz przedsiębiorstw z branży IT: Atos, CGI, Endava i HP, przeprowadziła badanie 200 decydentów z dużych europejskich firm ubezpieczeniowych.
Wszystkie branże czekają zmiany, nie tylko w ubezpieczeniach. Ale fakt. Walka o klienta sprawia, że sprawy będą szybciej załatwiane. Już w sumie jest to odczuwalne.
Wszystkie branże czekają zmiany, nie tylko w ubezpieczeniach. Ale fakt. Walka o klienta sprawia, że sprawy będą szybciej załatwiane. Już w sumie jest to odczuwalne.