Compensa logo

Orkan Ksawery spowodował wiele szkód. Ubezpieczyciele musieli się zmierzyć z licznymi zgłoszeniami szkód. Compensa podobnie jak inne firmy postanowiła usprawnić proces likwidacji szkód po orkanie Ksawerym.

 
Obecnie do ubezpieczyciela wpłynęło ponad tysiąc zgłoszeń katastroficznych. Liczba ta jednak dalej rośnie. By zlikwidować jak największą liczbę szkód w najkrótszym czasie, zakład powołał specjalny zespół wsparcia likwidacji szkód majątkowych. Zajmować się będzie zgłoszeniami szkód spowodowanymi przez orkan Ksawery.
 

Uproszczona procedura

 
Compensa kilka dni temu poinformowała na swoich kanałach (strona internetowa, infolinia i Facebook) o możliwości skorzystania z uproszczonej procedury zgłaszania szkód. Rozwiązanie nie wymagać obecności rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia.
 
Michał Makarczyk, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Compensa TU powiedział:
 
„Weryfikacja szkody w przypadku wyboru tej ścieżki likwidacji następuje na podstawie dokładnego opisu i dokumentacji fotograficznej zniszczeń przygotowanych przez właścicieli polis, które można przekazać do nas drogą telefoniczną i elektroniczną. Dzięki temu poszkodowani mogą przystąpić do naprawy mienia bez oczekiwania na przyjazd likwidatora”.
 
Compensa może pochwalić się „odbieralnością” call center na poziomie ponad 98%. W sytuacjach natężonego ruchu telefonicznego konsultanci oddzwaniają do klientów w przeciągu 24 godzin od zgłoszenia. Wszyscy poszkodowani są informowani o tym jakie kroki należy podjąć w związku z poniesionymi stratami.
 
Zastosowane przez ubezpieczyciela uproszczone zasady sprawiają, że przyśpieszone są decyzje dotyczące wypłaty odszkodowania. Dodatkowo do pomocy zaangażowano grono zewnętrznych ekspertów.
 
Źródło: Compensa