TUZ Ubezpieczenia wprowadziło nowe udogodnienie dla swoich klientów. Od kwietnia ubezpieczyciel umożliwił wnioskowanie online o gwarancję wadialną, a przy wartościach gwarancji do 80 tys. zł zapewnia uproszczoną ścieżkę – w pełni online – co więcej w przypadku pozytywnej decyzji gwarancja przyznawana jest w 1 dzień roboczy. 

Gwarancja wadialna online 

TUZ Ubezpieczenia uprościł proces uzyskania gwarancji wadialnej. Nowe udogodnienia to przede wszystkim: 

  • brak zbędnych formalności – wymagane są tylko dwa dokumenty: uproszczony wniosek i SWZ, 
  • brak zabezpieczeń w postaci weksli, 
  • brak konieczności przesyłania dokumentacji finansowej od Klienta, 
  • pełna obsługa zdalna: podpis elektroniczny, dokument gwarancji wysłany na e-mail – co jest wygodne zarówno dla Klienta, jak i pośrednika, 
  • szybka decyzja – maks. w 1 dzień roboczy, 
  • wiarygodność – standardowy dokument gwarancji, honorowany we wszystkich publicznych przetargach, 

Warto dodać, że maksymalna kwota pojedynczej gwarancji to 80 tys. zł, przy maksymalnym limicie zaangażowania: 200 tys. zł na Klienta. 

Jak złożyć wniosek o gwarancję? 

Klienci zainteresowani gwarancją mogą złożyć wniosek z pomocą pośrednika – ten zrobi to w 3 prostych krokach. Wystarczy, by w systemie SOBOL kliknął w nowy kafel: Gwarancja zapłaty wadium, który przeniesie go na formularz wniosku online, zawieszony na tuz.pl. W kolejnym kroku należy wypełnić wniosek online, dołączyć SWZ (zawsze wymagane) oraz w zależności od pozostałych parametrów podanych we wniosku (jeżeli będą wymagane) trzeba dodać: 

  • akt notarialny – jeżeli wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jdg i oświadczy, że posiada rozdzielność majątkową, 
  • umowę konsorcjum – jeżeli występują konsorcjanci. 

Po przesłaniu wniosku pośrednik otrzyma e-mail z potwierdzeniem oraz numerem wniosku, nazwą i nr REGON wnioskodawcy. Od tego momenty należy oczekiwać na kontakt ze strony pracownika TUZ Ubezpieczenia. 

Uproszczona ścieżka sprzedaży 

Z opublikowanych informacji wynika, że wniosek online można złożyć o każdą wartość gwarancji, natomiast będą się różnić sposobem obsługi: 

  • do 80 000 zł obsługiwane będą w ramach tzw. uproszczonej ścieżki sprzedaży – w przypadku pozytywnej decyzji, gwarancja zostanie wystawiona maksymalnie w 1 dzień roboczy, 
  • powyżej 80 000 zł rozpatrywane będą w trybie standardowym, tzn. pracownik TUZ Ubezpieczenia po analizie złożonego wniosku skontaktuje się z pośrednikiem, by ustalić dalszy sposób procesowania oraz wymagane dodatkowe dokumenty. 

Jak możemy przeczytać okres obowiązywania gwarancji wynosi do 90 dni. Zapytania dotyczące danej oferty można kierować na adres: gwarancje@tuz.pl powołując się na numer złożonego wniosku. 

Warto podkreślić, że ubezpieczyciel ma w ofercie jeszcze: gwarancję należytego wykonania kontraktu, usunięcia wad i usterek i zwrotu zaliczki, a także ubezpieczenie robót budowlano montażowych oraz maszyn i sprzętu budowlanego. 

Źródło: TUZ Ubezpieczenia