
TUZ Ubezpieczenia wprowadziło nowe udogodnienie dla swoich klientów. Od kwietnia ubezpieczyciel umożliwił wnioskowanie online o gwarancję wadialną, a przy wartościach gwarancji do 80 tys. zł zapewnia uproszczoną ścieżkę – w pełni online – co więcej w przypadku pozytywnej decyzji gwarancja przyznawana jest w 1 dzień roboczy.
Gwarancja wadialna online
TUZ Ubezpieczenia uprościł proces uzyskania gwarancji wadialnej. Nowe udogodnienia to przede wszystkim:
- brak zbędnych formalności – wymagane są tylko dwa dokumenty: uproszczony wniosek i SWZ,
- brak zabezpieczeń w postaci weksli,
- brak konieczności przesyłania dokumentacji finansowej od Klienta,
- pełna obsługa zdalna: podpis elektroniczny, dokument gwarancji wysłany na e-mail – co jest wygodne zarówno dla Klienta, jak i pośrednika,
- szybka decyzja – maks. w 1 dzień roboczy,
- wiarygodność – standardowy dokument gwarancji, honorowany we wszystkich publicznych przetargach,
Warto dodać, że maksymalna kwota pojedynczej gwarancji to 80 tys. zł, przy maksymalnym limicie zaangażowania: 200 tys. zł na Klienta.
Jak złożyć wniosek o gwarancję?
Klienci zainteresowani gwarancją mogą złożyć wniosek z pomocą pośrednika – ten zrobi to w 3 prostych krokach. Wystarczy, by w systemie SOBOL kliknął w nowy kafel: Gwarancja zapłaty wadium, który przeniesie go na formularz wniosku online, zawieszony na tuz.pl. W kolejnym kroku należy wypełnić wniosek online, dołączyć SWZ (zawsze wymagane) oraz w zależności od pozostałych parametrów podanych we wniosku (jeżeli będą wymagane) trzeba dodać:
- akt notarialny – jeżeli wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jdg i oświadczy, że posiada rozdzielność majątkową,
- umowę konsorcjum – jeżeli występują konsorcjanci.
Po przesłaniu wniosku pośrednik otrzyma e-mail z potwierdzeniem oraz numerem wniosku, nazwą i nr REGON wnioskodawcy. Od tego momenty należy oczekiwać na kontakt ze strony pracownika TUZ Ubezpieczenia.
Uproszczona ścieżka sprzedaży
Z opublikowanych informacji wynika, że wniosek online można złożyć o każdą wartość gwarancji, natomiast będą się różnić sposobem obsługi:
- do 80 000 zł obsługiwane będą w ramach tzw. uproszczonej ścieżki sprzedaży – w przypadku pozytywnej decyzji, gwarancja zostanie wystawiona maksymalnie w 1 dzień roboczy,
- powyżej 80 000 zł rozpatrywane będą w trybie standardowym, tzn. pracownik TUZ Ubezpieczenia po analizie złożonego wniosku skontaktuje się z pośrednikiem, by ustalić dalszy sposób procesowania oraz wymagane dodatkowe dokumenty.
Jak możemy przeczytać okres obowiązywania gwarancji wynosi do 90 dni. Zapytania dotyczące danej oferty można kierować na adres: gwarancje@tuz.pl powołując się na numer złożonego wniosku.
Warto podkreślić, że ubezpieczyciel ma w ofercie jeszcze: gwarancję należytego wykonania kontraktu, usunięcia wad i usterek i zwrotu zaliczki, a także ubezpieczenie robót budowlano montażowych oraz maszyn i sprzętu budowlanego.
Źródło: TUZ Ubezpieczenia