
Kiedy możemy spodziewać się korespondencji z instytucji finansowej po tym jak przystąpimy do PPK? Zazwyczaj list powitalny otrzymamy po tym, jak pracodawca zgłosi nas do programu. Robi tak na przykład Nationale-Nederlanden. Co znajdziemy w takim dokumencie?
Jakie informacje znajdziemy w liście powitalnym?
Po tym jak przystąpimy do PPK możemy spodziewać się listu powitalnego od instytucji finansowej, do której zostały przekazane nasze dane. Na przykład w dokumencie przesłanym przez Nationale-Nederlanden znajdziemy swój indywidualny numer rachunku PPK oraz instrukcję odnośnie tego jak zalogować się do Moje NN.
Dodatkowo w liście powitalnym będą takie informacje, jak:
- nazwa funduszu, w którym domyślnie są gromadzone wpłaty do PPK,
- dane osobowe przekazane przez pracodawcę,
- kontakt do Centrum Obsługi Telefonicznej,
- informację o przetwarzaniu danych osobowych PPK.
Warto podkreślić, że każdy pracodawca otwiera osobny rachunek PPK. Dlatego po zmianie pracy, możemy przenieść oszczędności do PPK u nowego pracodawcy. W tym celu należy złożyć wniosek o transfer w nowym miejscu pracy. Mamy na to 7 dni, od momentu, gdy nowy pracodawca zapisze nas do PPK. We wniosku powinniśmy wskazać rachunek PPK, z którego chcemy przenieść środki.
Możemy też samodzielnie przenosić pieniądze między swoimi rachunkami PPK. Zrobimy to w dowolnym momencie w serwisie do obsługi PPK. Żeby to zrobić wystarczy zalogować się do portalu PPK instytucji, z której chcemy przenieść pieniądze. Po zalogowaniu złożymy wniosek o transfer i załączymy potwierdzenie uczestnictwa PPK.
Co znajdziemy w Moje NN?
Nationale-Nederlanden udostępnia portal uczestnika PPK Moje NN, w którym możemy:
- wskazać uposażonych,
- zmienić swoje dane,
- sprawdzić historię wpłat,
- sprawdzić wartość oszczędności,
- wypłacić pieniądze,
- sprawdzić wynik Twojego funduszu,
- odczytywać korespondencję,
- zmienić fundusz.
W Moje NN znajdziemy także:
- potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie PPK,
- kwartalny komentarz inwestycyjny do wyników funduszy Nationale-Nederlanden DFE Nasze Jutro,
- informację roczną o stanie rachunku PPK.
Podsumowanie roczne PPK
Jeżeli jesteśmy uczestnikiem PPK w Nationale-Nederlanden PTE, raz w roku do ostatniego dnia lutego otrzymamy od firmy wiadomość roczną w portalu Moje NN. Znajdziemy w niej informację o:
- wysokości środków zgromadzonych na rachunku PPK,
- wysokości wpłat na rachunek w poprzednim roku kalendarzowym,
- innych transakcjach zrealizowanych na rachunku PPK w poprzednim roku kalendarzowym.
Źródło: Nationale-Nederlanden