Czatowanie

Istnieje wiele sposobów na kontaktowanie się pracowników firm ubezpieczeniowych z klientami. Od tych tradycyjnych, czyli spotkań w biurach obsługi poprzez telefon na Internecie kończąc. W sieci też można wyróżnić kilka form kontaktu: można zamówić rozmowę wypełniając formularz kontaktowy, można wysłać e-maila, możne też czatować z agentem.

 
Ten ostatni sposób na „rozmowę” z konsultantem często wybierają klienci, którzy korzystając z sieci kupują interesujące ich ubezpieczenie. Po pierwszych 2 miesiącach od momentu uruchomienia usługi LiveChat w firmie Gothaer eksperci prognozują, że ta forma kontaktu zastąpi pisanie e-maili do firmy. Magdalena Szczepańska, Dyrektor Biura Obsługi Klienta w Gothaer TU S.A potwierdza:
 
„Oczekiwania klientów w stosunku do zakładów ubezpieczeń dotyczą dziś dwóch obszarów. Pierwszy to najwyższa ochrona w postaci odpowiedniego produktu ubezpieczeniowego. Drugi odnosi się do jakości obsługi, czyli przede wszystkim szybkiego, sprawnego i najlepiej zdalnego załatwienia niezbędnych formalności związanych z ubezpieczeniem. Standardem jest obsługa klienta w wielu kanałach. Najczęściej konsumenci kontaktują się za pośrednictwem telefonu i to z pewnością nie zmieni się w ciągu najbliższych lat, ale z roku na rok wzrasta znaczenie komunikacji internetowej. I nie mam tutaj na myśli tradycyjnego e-maila, ale mechanizmy odpowiadające w czasie rzeczywistym takie jak chat. W rozwiniętych krajach europejskich takich jak Wielka Brytania czy Finlandia, kontakt klienta z zakładem ubezpieczeń poprzez chat na stronie jest już standardem. Co więcej, w niektórych państwach przymierza się już do całkowitej rezygnacji z kontaktu mailowego, który jest mało efektywny. Także w Gothaer chcemy, aby chat był zaraz po telefonie pierwszym rozważanym kanałem kontaktu z nami”.
 
Dzięki usłudze LiveChat klient może bezpośrednio ze strony ubezpieczyciela uruchomić chat i porozmawiać z konsultantem na wybrany temat. Rozmowa może dotyczyć oferty firmy, potrzebnych dokumentów czy innych formalnych kwestii związanych z zawieraniem umów.
 
Zainteresowanie i pozytywna ocena możliwości, które daje czat z konsultantem przez naszych klientów spowodowały, że planujemy dalszy rozwój tego narzędzia. W ciągu najbliższych miesięcy planujemy unowocześnić jego wygląd oraz wprowadzić możliwość proaktywnego nawiązania kontaktu z osobą odwiedzającą naszą stronę internetową” – dodaje Szczepańska.
 
Źródło: www.gothaer.pl