szkody

By jak najszybciej zlikwidować szkody na terenach dotkniętych huraganem i nawałnicami PZU zmobilizowało dodatkowe siły. Skala zgłoszonych szkód jest czterokrotnie wyższa niż zwykle o tej porze roku.

PZU uruchomiło specjalne mobilne punkty przyjmowania zgłoszeń szkód i zwiększyło liczbę pracowników, które je obsługują. W mniejszych szkodach klienci mogą korzystać z najszybszej, uproszczonej metody likwidacji. Pozwala ona wyliczyć wysokość odszkodowania na podstawie wywiadu z poszkodowanym, bez oględzin rzeczoznawcy miejsca zdarzenia. Na tej podstawie pracownik PZU sporządza kalkulację szkody i proponuje wysokość odszkodowania. W takich wypadkach wizyta w mobilnym biurze PZU jest jedynym kontaktem klienta z ubezpieczycielem w celu uzyskania pieniędzy.
 
Na pokładzie Mobilnego Biura PZU POMOC można zgłosić i zlikwidować szkodę, umówić się na oględziny, dostać informacje oraz zlecić przekazanie na konta ustalonych odszkodowań lub zaliczek. Wypłaty realizowane są niezwłocznie.
 
Osoby ubezpieczone w PZU, których domy są uszkodzone przez huragan, grad i ulewy powinny starać się minimalizować straty po żywiole i zapobiegać powiększaniu szkody. Przede wszystkim trzeba zabezpieczyć mienie przed powiększeniem rozmiaru uszkodzeń. Jeśli wymagane jest uprzątnięcie posesji, to wszystkie zniszczone rzeczy należy złożyć w jednym miejscy, by ułatwić oględziny rzeczoznawcy. Nie powinno się wyrzucać żadnych zniszczonych przedmiotów. Można też zrobić zdjęcia zniszczonym ruchomościom, takim jak meble, dywany, sprzęt domowy tak, aby rzeczoznawca mógł oszacować wysokość zniszczeń.
 
Przypominamy, że zaraz po ulewie trzeba zgłosić szkodę do PZU. Można to zrobić przez Infolinię 801-102-102, Internet lub osobiście w placówce lub w mobilnym punkcie PZU.
 
Źródło: infoWire.pl