Nie ma co ukrywać, że praca agenta ubezpieczeniowego nie jest łatwym kawałkiem chleba i wymaga przede wszystkim wiedzy, doświadczenia, dobrej organizacji pracy i umiejętności nawiązywania kontaktów. Oprócz tego wszystkiego bardzo ważne są różne narzędzia, które są pomocne w prowadzonej działalności. W tym artykule dowiesz się co może Ci pomóc w codziennym funkcjonowaniu Twojego biznesu.
By agent ubezpieczeniowy działał sprawnie potrzebne jest odpowiednie miejsce pracy i niezbędne narzędzia, które usprawnią pracę. Są to m.in. systemy informatyczne i inne systemy optymalizujące powierzone zadania. Dzięki tym rozwiązaniom agent ma możliwość szybkiego przeliczenia ofert we wszystkich Towarzystwach Ubezpieczeniowych, wystawienia polisy i zapisu danych klienta. Szybki czas kalkulacji i zapisów danych sprawia, że możesz obsłużyć większą liczbę klientów, a to może Cię wyróżniać od konkurencji. Na rynku funkcjonuje wiele systemów wspomagających agentów. Praktycznie każdy ma swoje preferencje co do danego systemu. Jaki według Ciebie jest najlepszy?
Nie ma co ukrywać, że systemy IT to bardzo ważne narzędzie w sferze sprzedażowej. Towarzystwa Ubezpieczeniowe idą z duchem czasu i wypuszczają na rynek wiele np. aplikacji mobilnych, które mają pomóc agentowi w jego codziennej pracy. Ubezpieczyciele wiedzą, że rynek mobilny to duża innowacyjność. Efektywny kanał komunikacji z klientem to rozwiązanie z którego chętnie skorzysta każda ze stron.
Rynek aplikacji i narzędzi usprawniających pracę agentów ubezpieczeniowych wciąż się rozwija. Mało jest jednak tych, które rzeczywiście mogą się przydać. Które tak naprawdę narzędzia mogą być pomocne w codziennej pracy?
– NumerVIN.com
Twórcy NumerVin.com jednym głosem powtarzają, że aplikacja będzie pomocna agentom ubezpieczeniowym. Dla przypomnienia. Numer VIN to specjalny kod, który zawiera wszystkie informacje na temat danego pojazdu. Okazuje się, że zlokalizowanie tego kodu w poszczególnych modelach może być trudne. Właśnie ta aplikacja pomoże szybko odnaleźć kod w bogatej bazie pojazdów. To rozwiązanie usprawni pracę agenta przy sporządzaniu np. dokumentacji fotograficznej. Aplikację możesz pobrać ze sklepu Google Play.
– Czytnik kodów Aztec
Bez wątpienia narzędzie odczytujące dane z kodów Aztec to rozwiązanie usprawniające pracę agenta. Dzięki temu za pomocą czytników elektronicznych można szybko odczytać dane zawarte w dowodach rejestracyjnych pojazdów po 1 października 2004 roku. W kilka chwil można uzyskać takie dane jak:
- Dane pojazdu,
- Dane osobowe i adresowe właściciela pojazdu,
- Dane adresowe i osobowe posiadacza dowodu rejestracyjnego,
- Nazwa organu, który wydał dowód rejestracyjny,
Czytnik kodów Aztec z dowodu rejestracyjnego może być wykorzystany przy sprzedaży polis komunikacyjnych, procesach likwidacji szkód komunikacyjnych i identyfikacji pojazdów. Z funkcjonalności czytnika kodów Aztec chętnie zaczynają korzystać Towarzystwa Ubezpieczeniowe. Agenci m.in Grupy Generali i Benefia chętnie wykorzystują takie skanery co znacząco ma przełożenie na szybkość usług. Powszechna dostępność czytników sprawia, że obecnie każdy agent lub pośrednik może skorzystać z takiego rozwiązania.
– Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny z myślą o agentach i kierowcach przygotował aplikację na smartfony, która może okazać się bardzo pomocna. Aplikacja UFG Na wypadek daje możliwość na bezpłatną weryfikację , czy dany pojazd ma ważną polisę OC i jak postępować w razie wystąpienia zdarzenia na drodze. Sprawdzenie ważności dobywa się na podstawie numeru rejestracyjnego lub numeru VIN oraz daty zdarzenia.
– Wzór wypowiedzenia
Wielu kierowców ma duże problemy przy składaniu wypowiedzeń do poszczególnych Towarzystw Ubezpieczeniowych. Twoim zadaniem jako agenta jest pomoc w takiej sytuacji. Bardzo przydatna jest strona www.wzór-wypowiedzenia.pl. Znajdują się tam wzory wypowiedzeń wszystkich ubezpieczycieli działających w Polsce. Wystarczy kliknąć w interesujące Cię Towarzystwo i pobrać wzór.
– Zgłoszenie sprzedaży
Twój klient sprzedał właśnie swój samochód? Pamiętaj, że o tym fakcie trzeba poinformować ubezpieczyciela. Pomóż swojemu klientowi jak najszybciej załatwić tę sprawę. Na stronie www.zgłoszenie-sprzedaży.pl znajduje się lista wszystkich Towarzystw Ubezpieczeniowych wraz z podanymi danymi kontaktowymi, gdzie sprzedaż samochodu należy zgłosić. Nie trać czasu na szukaniu adresów i pomóż klientowi zgłosić sprzedaż samochodu.
– Zgłoszenie szkody
Bardzo często klienci dzwonią do agentów z różnymi problemami. Najczęściej chodzi o zgłoszenie szkody. Stres i zdenerwowanie kierowcy sprawia czasem, że znalezienie tego konkretnego kontaktu może być trudne. Ty jako agent możesz skutecznie rozwiązać ten problem. www.zgłoszenie-szkody.pl to portal, na którym znajdują się wszystkie dane kontaktowe ubezpieczycieli, które są niezbędne do prawidłowego zgłoszenia szkody.
– Ogólnopolska Baza Agentów Ubezpieczeniowych
Ogólnopolska Baza Agentów Ubezpieczeniowych to portal, który w pracy agenta jest bardzo pomocy. Na stronie www.obau.pl znajdziesz najnowsze informacje ze świata ubezpieczeń i finansów. Dzięki temu możesz być na bieżąco z najświeższymi informacjami z branży. Oprócz tego Ty jako agent na stronie możesz stworzyć własną wizytówkę i być dostępnym dla jeszcze większej grupy potencjalnych klientów. Obau.pl to nie tylko informacje. Na portalu znajdziesz również niezbędne dokumenty do pobrania (http://www.obau.pl/dokumenty/wypowiedzenia):
- Wzory wypowiedzenia,
- Zgłoszenie sprzedaży,
- Zgłoszenie szkody,
- Umowy Kupna-Sprzedaży,
Dokumenty dostępne są do pobrania w języku polskim, niemieckim, francuskim i włoskim.
– Programy mailingowe
Programy mailingowe to narzędzia, które w pracy agenta ubezpieczeniowego w obecnych czasach są niezbędne. Skuteczny e-marketing to szansa na pozyskanie i dotarcie do potencjalnych klientów. Jednym z takich programów jest Freshmail.pl. W tym narzędziu możesz skorzystać z dziesiątek szablonów, które możesz uzupełnić własną treścią, a następnie rozpocząć własną kampanie reklamową.
Branża ubezpieczeniowa ciągle się rozwija. W obecnej pracy nie wystarczy już tylko biurko, telefon, komputer, drukarka i teczka na dokumenty. To także różnego rodzaju systemy IT, aplikacje mobilne i portale internetowe, które skutecznie usprawniają pracą. Warto z nich korzystać. Dzięki temu Ty zoptymalizujesz swoją pracę i znacząco ją usprawnisz, a klient będzie zadowolony z profesjonalnej i szybkiej obsługi.