16 listopada Grupa PZU i Guidewire Software poinformowały o wdrożeniu w firmie Platformy Everest – nowego systemu do obsługi polis.
Nowa platforma, która zastąpi kilkadziesiąt obecnie używanych systemów, służy do sprzedaży polis (oprócz ubezpieczeń na życie), oceny ryzyka ubezpieczeniowego oraz zarządzania polisami i rozliczeniami. Andrzej Klesyk, szef PZU SA podkreśla: „Pomyślna realizacja tego projektu pomoże PZU w zapewnieniu wysokiej jakości usług, zarówno obecnie, jak i w nadchodzących latach . Jesteśmy bardzo zadowoleni z prawdziwie wielokanałowej, zautomatyzowanej infrastruktury”. System obsługuje wszystkie kanały dystrybucji: agentów pracujących na zasadach wyłączności, multi-agentów i brokerów. Obsługuje również wszystkie podstawowe procesy biznesowe takie jak: sprzedaż, obsługę klientów, wznowienia polis, billing i rozliczenia prowizji.
Obecnie z rozwiązań informatycznych korzysta ponad 11 tysięcy agentów wyłącznych oraz pracowników oddziałów. W roku 2016 liczba ta ma zwiększyć się do 20 tysięcy. W ramach procesu wdrożenia PZU wykorzystał produkty Guidewire Rating Management, Guidewire Reinsurance Management i Guidewire Client Data Management. Mik Polelle, dyrektor ds. obsługi klientów w Guidewire Software nie kryje satysfakcji: „Gratulujemy PZU udanej realizacji tego strategicznego przedsięwzięcia. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy współpracować z tak otwartą na zmiany firmą, realizującą program transformacji procesów biznesowych i architektury IT w celu zapewnienia klientom nowoczesnych, spójnych usług”. Proces transformacji systemu centralnego Grupy PZU rozpoczął się pod koniec czerwca 2012 roku.
Źródło: www.pzu.pl
jak się sprawuje? działa stabilnie?
jak się sprawuje? działa stabilnie?