pzuLogo

Szef PZU Michał Krupiński zdradził jakie cechy będzie miała zaktualizowana strategia firmy. Nowe pomysły na przyszłość czekają na przyjęcie przez zarząd i radę nadzorczą zakładu.



Szef największego ubezpieczyciela w Polsce uchylił rąbka tajemnicy i w wywiadzie dla PAP (cytowanym przez „Puls Biznesu” z dnia 21.07.16) potwierdził, że zaktualizowana strategia będzie zakładać cel ustabilizowania wyniku finansowego Grupy PZU.
 
Działania Grupy skierowane będą na szukaniu oszczędności, wzrost udziałów w rynku bankowym i ubezpieczeniowym oraz działania prowadzące do tego, by PZU było najbardziej innowacyjną grupą finansową w Europie.
 
Jak podkreśla Kurpiński jego firma w celu oszczędności kosztów, obniżyła w tym roku część kosztów do poziomu niższego od ubiegłorocznego. Jednocześnie PZU znacząco zwiększył swoje udziały w rynku, zwłaszcza w ubezpieczeniach majątkowych. Szef PZU stawia również na nowe kanały dystrybucji: „Staramy się lepiej wykorzystywać dotychczasowe kanały dystrybucji produktów, by zwiększyć udział w rynku. Bardzo pomaga w tym Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Przykładowo, możemy ubezpieczać państwowe spółki efektywniej bez konieczności stosowania reżimu przetargów publicznych. Docelowo chcemy, aby z TUW PZUW korzystały inne podmioty publiczne i prywatne, w tym szpitale i gminy. W Unii Europejskiej towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych stanowią 30-40% rynku. Widzimy w tym zakresie bardzo duży potencjał. Jest to dobre zarówno dla tych, którzy chcą się ubezpieczać, bo jesteśmy tańsi, jak i dla nas – bo na tym zarabiamy. Zamierzamy też zwiększyć nasze udziały w rynku ubezpieczeń motoryzacyjnych, m.in. poprzez lepsze dostosowanie ceny do ryzyka” – powiedział Kurpiński.
 
Źródło: www.pulsbiznesu.pb.pl