W tym sezonie wakacyjnym Generali ponownie wprowadziło do sprzedaży ubezpieczenie gwarantujące wypłatę odszkodowania w przypadku złej pogody na urlopie. Oferta skierowana jest do osób przebywających na wakacjach w wybranych krajach.
Ubezpieczenie od złej pogody na urlopie
Generali ponownie ma w swojej ofercie ubezpieczenie, w ramach którego gwarantuje wypłatę odszkodowania w przypadku złej pogody. Rozwiązanie to zostało przygotowane we współpracy ze startupem Climatica, który specjalizuje się w tzw. ubezpieczeniach parametrycznych ( wypłata odszkodowania zależy od wystąpienia określonego w umowie czynnika). W przypadku ubezpieczenia wprowadzanego przez ubezpieczyciela takim czynnikiem będzie wystąpienie umiarkowanych opadów deszczu.
– W Generali staramy się myśleć nieszablonowo i zawsze szukamy rozwiązań, które wyznaczają dla rynku kierunek. Cieszę się, że zostało to dostrzeżone. Nam satysfakcję sprawia przede wszystkim to, że testowana technologia przynosi naszym klientom namacalne korzyści. Nie mamy wpływu na pogodę, ale możemy postarać się zrekompensować niedogodności, wywołane przez deszcz podczas wymarzonego urlopu – podkreśla Bartosz Kwieciński, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej w Generali Polska.
Ubezpieczenie pogodowe – jak działa?
Jak możemy przeczytać, aktualnie oferta ubezpieczeń pogodowych jest testowana w najpopularniejszych kierunkach i terminach wakacji. Ubezpieczyciel wypłaci 3000 zł jeśli przez połowę dni trwania umowy ubezpieczenia spadnie min. 5 mm deszczu między godziną 8 a 20 w Albanii, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Grecji, Hiszpanii, Ibizie, Majorce, Portugalii, Turcji, we Włoszech, na Maderze, Wyspach Zielonego Przylądka lub Zanzibarze. Z kolei klienci, którzy przebywają na Cyprze, Malcie, Wyspach Kanaryjskich, w Egipcie, Katarze, Maroko, Omanie, lub Zjednoczonych Emiratach Arabskich mogą otrzymać 400 zł za każdy dzień ubezpieczenia, w którym spadnie min 2,5 mm deszczu między godziną 8 a 20.
Co ciekawe, by otrzymać odszkodowanie za nieudany urlop z powodu zmiany warunków atmosferycznych, nie trzeba dostarczać żadnej dokumentacji, która powodowałaby wypłatę pieniędzy, ani nawet zgłaszać załamania pogody ubezpieczycielowi. Z opublikowanych informacji wynika, że firma Climatica zbiera dane meteorologiczne i korzysta z możliwości, jakie w obecnych czasach daje technologia, aby określić ryzyko wystąpienia złej pogody. Dane te są przekazywane do Generali. Zgodnie z zapowiedziami, firma ubezpieczeniowa wypłaci klientom rekompensatę już następnego dnia, aby turyści mogli jeszcze podczas urlopu wykorzystać otrzymane pieniądze na dowolne cele.
Automatyczne wykrywanie załamań pogodowych
Jak już wspominaliśmy, Climatica zbiera szczegółowe dane na temat pogody, a następnie wykorzystuje modele sztucznej inteligencji do automatycznego wykrywania załamań pogodowych. W praktyce oznacza to, że klienci nie muszą sami zgłaszać szkody, bo system wie, jakie warunki atmosferyczne panowały o danej godzinie i w danym miejscu. Informacje te firma przekazuje do ubezpieczyciela, by ten mógł w zasadzie od ręki zrekompensować klientom urlopowe niedogodności.
Warto dodać, że cena polisy zależy od terminu i dokładnego kierunku podróży i waha się od 50 do 100 zł za siedmiodniowy wyjazd. Ubezpieczenie można obecnie kupić poprzez infolinię Generali Polska.
Źródło: Generali Polska