karetka

Jak wynika z danych GUS w 2017 roku ratownicy medyczni udzielili świadczeń zdrowotnych w miejscu zdarzenia ponad 3,2 mln osób. Problemem, z którym coraz częściej muszą radzić sobie ratownicy medyczni, jest agresja pacjentów, ale i członków ich rodzin. Zdaniem ekspertów rynku ubezpieczeń ratownicy medyczni powinni się ubezpieczać.

 

Eksperci z Inter Polska zwracają uwagę, że ze względu na pracę pod presją czasu oraz towarzyszący jej stres i coraz częstszą agresję pacjentów, ratownicy medyczni powinni posiadać odpowiedni pakiet ubezpieczeniowy dostosowany do swoich potrzeb.

 

GUS: „Problemem, z którym coraz częściej muszą radzić sobie ratownicy medyczni, jest agresja pacjentów, ale i członków ich rodzin”

 

Jak wynika z danych GUS, w roku 2017 r. zespoły ratownictwa medycznego udzieliły świadczeń zdrowotnych w miejscu zdarzenia ponad 3,2 mln osób. Z posumowań wynika, że najczęściej zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy w domu pacjenta. Było tak w 70,7% przypadków. Problemem, z którym coraz częściej muszą radzić sobie ratownicy medyczni, jest agresja pacjentów, ale i członków ich rodzin.

 

Inter Polska: „Warto korzystać z ubezpieczeń, które ochronią ich zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym”

 

Jak wynika z badania które zostały wykonane na 128 ratownikach z województwa łódzkiego i wielkopolskiego, spotkało się z nią odpowiednio 83,3% i 71,8%* ratowników. Problemem są też wynagrodzenia w nieadekwatnej wysokości do ponoszonej odpowiedzialności. Dlatego Inter Polska radzi ratownikom, aby korzystali z ubezpieczeń, które ochronią ich zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym, np. w razie uszkodzeń powstałych w karetkach i sprzęcie medycznym, niezdolności do pracy w wyniku choroby lub wypadku dla osób pracujących na kontrakcie czy agresji pacjenta lub jego otoczenia.

 

*„Agresja pacjentów zagrożeniem w pracy zespołów ratownictwa medycznego”

Źródło: www.interpolska.pl