logo

Uniqa.pl to nowy wspólny adres internetowy UNIQA i AXA. Strona łączy wszystkie dotychczasowe funkcjonalności, które do tej pory ubezpieczyciele oferowali klientom i pośrednikom, w tym nowoczesną platformę do zakupu ubezpieczeń. Prawne połączenie i zmiana marki na UNIQA planowane są przed końcem I półrocza 2021 roku.

Połączenie UNIQA i AXA

Jak możemy przeczytać w komunikacie połączenie UNIQA i AXA przynosi pierwsze korzyści dla klientów obu firm. Już od teraz mogą oni korzystać z nowej strony internetowej, która łączy w sobie wszystkie funkcjonalności poprzednich adresów internetowych, w tym platformę do zakupu ubezpieczeń. Z jej pomocą Klienci mogą również zgłaszać szkody i roszczenia, logować się na swoje konta albo znaleźć kontakt do agenta. Jak to wygląda w praktyce? Wchodząc na stronę axa.pl lub axadirect.pl zostaniemy automatycznie przekierowani na nową, wspólną dla AXA i UNIQA stronę uniqa.pl.

Za uruchomieniem wspólnej strony www i infolinii przed prawnym połączeniem towarzystw, przemawiało to, by jak najszybciej uprościć i usprawnić kontakt z ubezpieczycielem. Dzięki temu zamiast trzech dotychczasowych stron (axa.pl, axadirect.pl, uniqa.pl) klienci obu firm będą mogli załatwić swoje sprawy pod adresem www.uniqa.pl.  

– Połączenie UNIQA i AXA to duży projekt i fantastycznie jest widzieć już efekty pracy ostatnich miesięcy. Wspólna strona internetowa to pierwsze tak duże wdrożenie. Kolejne implementacje będziemy realizować już w czasie połączenia prawnego organizacji. Prezentujemy na niej wszystko to, co najlepsze w UNIQA i AXA. Klient będzie mógł zarówno kupić tu ubezpieczenia – tak jak na wcześniejszej stronie axadirect.pl – jak i łatwo znaleźć kontakt do agenta czy najbliższej placówki. Niebawem ruszamy z naszą kampanią reklamową, w której będziemy kierować już na nową stronę www – mówi Marcin Nedwidek, prezes połączonych spółek UNIQA i AXA (po uzyskaniu zgody KNF).

Wspólna strona ubezpieczycieli

Nowa strona została zbudowana w oparciu o aktualne trendy i sprawdzone wytyczne w zakresie doświadczenia klientów i użytkowników (UX, CX). Z kolei platforma transakcyjna do zakupu ubezpieczeń i produktów inwestycyjnych jest stworzona na wzór nowoczesnych sklepów internetowych.

– Mając szeroką ofertę ubezpieczeniową, musimy zawsze pamiętać, jak różnią się klienci odwiedzający naszą stronę. Projektując ją, korzystaliśmy z naszych doświadczeń, badań na klientach i najnowszych trendów. Wszystko po to, by każdy szybko i prosto mógł załatwić swoją sprawę lub znaleźć potrzebną informację – nieważne czy robi to w domu przez komputer, tablet czy w smartfonie, siedząc w autobusie czy na spotkaniu ze swoim agentem – mówi Aldona Paciorek, dyrektor Departamentu Digital i E-Commerce po połączeniu UNIQA i AXA.

Z podanych informacji wynika, że strona będzie cały czas rozwijana z myślą o potrzebach klientów i pośredników. Dlatego też w drugim kwartale tego roku, kiedy dojdzie już do połączenia prawnego spółek UNIQA i AXA w Polsce, planowany jest  kolejny ważny krok – zintegrowanie i uproszczenie obsługi polis.

Jedna infolinia dla klientów obu firm

Nowa odsłona strony internetowej to nie jedyna nowość, bowiem ubezpieczyciel uruchomił również jeden, wspólny numer infolinii dla klientów obu firm.

– UNIQA zachowuje swoje klientocentryczne podejście do prowadzenia biznesu. Stale badamy satysfakcję naszych klientów z obsługi i likwidacji szkód. Dzięki temu wiemy, jakie są ich problemy, potrzeby i oczekiwania. Najważniejsze jest to, aby proces połączenia sprawiał jak najmniej problemów, by kontakt z nami był jak najprostszy, likwidacja szkód uczciwa i sprawna, a komunikacja zrozumiała i szybka. Są to cele, które napędzają wszystko, co robimy – mówi Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta w połączonych UNIQA i AXA.

Dla przypomnienia grupa UNIQA sfinalizowała przejęcie spółek AXA w Polsce, Czechach i Słowacji w październiku 2020 roku. Z kolei prawne połączenie spółek w Polsce planowane jest przed końcem I półrocza 2021 roku, i od tego momentu UNIQA i AXA będą działać, jako jedna firma pod marką UNIQA.

Źródło: UNIQA