Mimo tego, że technologia stale się rozwija, brokerzy ubezpieczeniowi często niechętnie rezygnują z dotychczasowych narzędzi, które znają i którym ufają. Jednak w obecnych czasach warto postawić na kompleksowe rozwiązania – takie jak program dla brokerów ubezpieczeniowych SuperBroker. 

Nowoczesna aplikacja wspomagająca pracę brokerów ubezpieczeniowych 

Zdarza się, że niektórzy brokerzy ubezpieczeniowi niechętnie decydują się na wdrażanie nowych rozwiązań w swojej kancelarii brokerskiej. Zazwyczaj wiąże się to z ich przyzwyczajeniem oraz obawami związanymi z koniecznością importu danych oraz wdrożeniem nowego systemu. Jednak doświadczenie pokazuje, że w obecnych czasach brokerzy ubezpieczeniowi powinni decydować się na odejście od tradycyjnych narzędzi obsługowych oraz starszych platform, które nie mają już pełnego wsparcia. Wynika to przede wszystkim ze zmieniających się oczekiwań klientów a także z tego, że cała branża ubezpieczeniowa znacznie przyspieszyła swoją cyfryzację. 

Brokerzy ubezpieczeniowi – nowe rozwiązania sprzedażowe 

Dlaczego nowoczesna aplikacja wspomagająca pracę kancelarii brokerskich to dobre rozwiązanie? 

Pracować mądrze, a nie ciężko 

Czasy przeszukiwania dokumentów papierowych, wypełniania formularzy, ręcznego przygotowywania zestawień czy informacji w bazie danych mamy już dawno za sobą. Inwestowanie w kompleksowe rozwiązania, które umożliwiają dostęp do danych sprzedażowych z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia pozwala na uzyskanie ważnych informacji za pomocą kilku kliknięć. Co więcej, cyfrowa interakcja w czasie rzeczywistym pomiędzy pracownikami kancelarii brokerskiej przyspiesza wewnętrzną komunikację i oznacza, że zapytania ofertowe czy odnowienia polis mogą być przygotowywane znacznie efektywniej. 

Korzystanie z danych sprzedażowych 

Dużo łatwiejszy dostęp do danych oznacza też, że brokerzy mogą je wykorzystywać w wielu sytuacjach biznesowych. Pełna historia polis, flot czy umów generalnych pozwala lepiej zrozumieć klienta i daje pełen wgląd w jego dotychczasowy przebieg ubezpieczenia. W ten sposób brokerzy ubezpieczeniowi mogą podejmować skuteczne i świadome decyzje przygotowując zapytania ofertowe. Wgląd w pełne dane sprzedażowe ułatwia też proponowanie innych polis ubezpieczeniowych, których w danym momencie mogą potrzebować klienci. W ten sposób brokerzy zwiększają swoje szanse na finalizację transakcji, a klienci mogą być spokojni, wiedząc, że ich potrzeby ubezpieczeniowe są właściwie zaspokajane. 

Zgodność z przepisami 

Starsze programy dla brokerów ubezpieczeniowych mogą być problematyczne z uwagi na zgodność z przepisami. Na przykład, aby zachować zgodność z RODO, niektórzy brokerzy nadal muszą przeglądać indywidualne pliki, aby upewnić się, że wykonują czynności brokerskie zgodnie z aktualnymi regulacjami. Zaawansowane technologicznie narzędzia sprawią, że to czasochłonne zadanie przejdzie do przeszłości. 

Kontrola not prowizyjnych 

Weryfikacja zgodności wypłaconych przez Towarzystwa prowizji względem ewidencji wewnętrznej, obsługa i śledzenie procesu wyjaśnień niezgodności za pomocą listy zdarzeń a także zautomatyzowane zarządzanie siatkami prowizji dla pracowników to tylko niektóre rozwiązania oferowane przez nowoczesne narzędzia dedykowane dla kancelarii brokerskich. Znacznie ułatwia to zarządzanie biurem. 

SuperBroker – kompleksowy program dla brokerów ubezpieczeniowych 

Jak widać powyżej, nowoczesny program pomaga efektywnie i skutecznie rozwijać biznes, a także umożliwia lepszą komunikację z klientem. A to tylko kilka przykładów, które przemawiają za tym, by postawić na nowe rozwiązania. Warto podkreślić, że stworzona z myślą o brokerach ubezpieczeniowych aplikacja SuperBroker to kompletny system, który usprawnia pracę całej kancelarii brokerskiej. Dzięki wglądowi w czasie rzeczywistym w dane sprzedażowe, przejrzystym raportom i narzędziom umożliwiającym automatyczną wysyłkę powiadomień pracownicy nie tylko mogą poprawić relacje z klientami, ale też zwiększają swoje szanse na finalizację transakcji ubezpieczeniowej. 

Jeśli zastanawiasz się nad automatyzacją operacji biznesowych, chcesz stać się konkurencyjny na rynku ubezpieczeń lub po prostu chcesz uzyskać więcej informacji o rozwiązaniach oferowanych przez program SuperBroker skontaktuj się ze specjalistami aplikacji lub ją przetestuj za darmo przez okres 14 dni. Przekonaj się sam, że nowe rozwiązania obsługowe to nowe szanse na rozwój Twojej kancelarii brokerskiej.