logo

UNIQA Polska stała się międzynarodowym Centrum Kompetencyjnym dla firm działających transgranicznie. Centrum, w oparciu o wieloletnie doświadczenie ubezpieczyciela, będzie zajmowało się ujednoliceniem oferty ubezpieczeniowej dla firm prowadzących działalność w wielu krajach regionu. 

UNIQA Polska międzynarodowym Centrum Kompetencyjnym 

Jak możemy przeczytać, Centrum Kompetencyjne UNIQA zostało utworzone z myślą o firmach z Europy Środkowej i Wschodniej (gdzie Grupa UNIQA także jest obecna), które w związku z prowadzoną działalnością transgraniczną potrzebują ubezpieczyć nie tylko rodzimy biznes, ale także ryzyka związane z działalnością międzynarodową. 

– Od wielu lat widzimy duży potencjał wzrostu w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych dla klientów korporacyjnych, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie liczba przedsiębiorstw stale rośnie. Wielu z nich decyduje się nawet na działalność poza granicami swojego kraju. Bazując na naszym ogromnym doświadczeniu, możemy zapewnić wystandaryzowane oferty dokładnie odpowiadające potrzebom międzynarodowych klientów – mówi Wolfgang Kindl, członek zarządu ds. klientów i rynków międzynarodowych w Grupie UNIQA. 

Doświadczenie UNIQA Polska docenione 

Programy międzynarodowe będą oferowane przez UNIQA Polska, w odpowiedzi na zapytanie ofertowe otrzymane od spółki lokalnej ubezpieczyciela i współpracujących z nią brokerów. 

–  Cieszymy się, że doświadczenie UNIQA Polska zostało docenione w Grupie, bo niewątpliwie mamy wiedzę i narzędzia, by profesjonalnie i skutecznie obsługiwać międzynarodowe programy ubezpieczeniowe. Wiedzą to też nasi partnerzy, z którymi stawiamy na wysoką jakość współpracy. Dzięki ujednoliceniu oferty i procesu jesteśmy w stanie jeszcze lepiej zaopiekować się naszymi klientami – podkreśla Adam Łoziak, członek zarządu ds. klientów korporacyjnych i mieszkalnictwa UNIQA Polska. 

Lepsza kontrola ryzyka i jednolity standard ochrony 

Z opublikowanych informacji wynika, że program międzynarodowy będzie negocjowany indywidualnie i dostosowany do potrzeb klienta – ma uwzględniać specyfikę jego działalności, wartość majątku, terytorium, strukturę, a także przepisy prawa obowiązujących w danym kraju. 

– Programem międzynarodowym ze strony klienta zarządza spółka matka, co jest znacznie łatwiejsze niż pozyskiwanie ubezpieczenia odrębnie przez każdą spółkę zależną. Takie rozwiązanie pozwala lepiej kontrolować ryzyko w grupie oraz zapewnia jednolity standard ochrony wszystkim spółkom z grupy. Co ważne, każda spółka zależna może uwzględnić w ubezpieczeniu lokalne wymogi, które są najczęściej uwarunkowane miejscem prowadzenia działalności. Centrum Kompetencyjne ułatwia też koordynację likwidacji szkód w przypadku międzynarodowych łańcuchów dostaw, a także wypełnianie obowiązków podatkowych i prawnych, związanych z ubezpieczeniami we wszystkich krajach, w których firma prowadzi działalność – wyjaśnia Piotr Wójcik, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Korporacyjnego w UNIQA Polska. 

Źródło: UNIQA Polska