Kontynuujemy cykl rozmów z właścicielami / przedstawicielami agencji oraz multiagencji ubezpieczeniowych, którzy realizują działania w ciekawy i skuteczny sposób. Mamy nadzieję, że znajdziecie w nich Państwo sporo pomysłów na to w jakich polach możecie się rozwinąć bądź ulepszyć swoje działania. Dzisiejszym rozmówcą jest Pan Artur Strzelecki, Członek Zarządu GUF (Grupa Ubezpieczeniowo Finansowa).

Opowiedz nam o swojej agencji ubezpieczeniowej i jej roli na lokalnym rynku. Jak wyróżnia się na tle konkurencji?

Grupa Ubezpieczeniowo Finansowa to licznie nagradzana i wyróżniana nowoczesna marka na lokalnym rynku ubezpieczeniowym. GUF to jeden z największych pośredników ubezpieczeniowych, który jest wiodącym partnerem wielu Towarzystw Ubezpieczeniowych. Od samego początku naszej działalności stawiamy na innowacyjność, jakość oraz rozwój. GUF sp. zo.o. rozpoczęła działalność w obecnej formie na polskim rynku w 2013 r. jednakże doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym zdobywa od 20 lat. Przez sześć lat pod szyldem GUF zostało otwartych 5 biur wyłącznych.

Poza biurami wyłącznymi dodatkowo GUF współpracuje z ponad 200 pośrednikami działającymi w systemie partnerskim. Silna i stabilna pozycja oraz wieloletnie doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym umożliwia nam dopasowanie, specjalnie negocjowanych ofert do indywidualnych potrzeb naszych Klientów. Zasięg naszej działalności obejmuje teren wielkopolski ale z każdym miesiącem ekspansja pozwala Nam docierać coraz dalej,  dzięki czemu docieramy zarówno do dużych jak i małych miejscowości.

Naszym partnerom biznesowym oferujemy wiele ciekawych rozwiązań pozwalających wyróżniać się na rynku ubezpieczeń a naszym Klientom zapewniamy bezkonkurencyjne oferty.

Jakie narzędzia wykorzystujecie w swojej codziennej pracy?

W naszej codziennej pracy wykorzystujemy głównie nowoczesną aplikację internetową wspomagającą pracę agentów ubezpieczeniowych SuperAgent.

Co Twoim zdaniem stanowi największe wyzwanie dla osób zaczynających obecnie pracę w branży ubezpieczeniowej?

Praca agenta ubezpieczeniowego to zajęcie dla osób, które lubią wyzwania. Obecnie na rynku panuje duża konkurencja i coraz ciężej jest dotrzeć do nowych klientów. Punktem wyjścia w tym zawodzie jest motywacja, następnie konieczne jest zdanie egzaminu na agenta ubezpieczeniowego przygotowanego przez zakład ubezpieczeń, który poprzedzony jest dwutygodniowym szkoleniem.

Ze względu na szeroki wachlarz usług oferowanych przez firmy ubezpieczeniowe, wśród samych agentów następuje swego rodzaju specjalizacja. I tak mamy do czynienia z agentami sprzedającymi:

  • ubezpieczenia na życie (indywidualne i grupowe),
  • ubezpieczenia komunikacyjne (OC, AC, NW, Zielone Karty),
  • ubezpieczenia turystyczne (koszty leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków, bagaż),
  • emerytalne, majątkowe (mieszkań, domów, domków letniskowych),
  • mienia (od kradzieży z włamaniem, ognia i innych zdarzeń losowych),
  • ubezpieczenia firm, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w związku z wykonywaniem zawodu, i inne.

Największym wyzwaniem jest zatem znalezienie swojego miejsca, wyspecjalizowanie się w konkretnych produktach, nabycie odpowiedniej wiedzy i ciągły rozwój.

Czy swoim partnerom biznesowym oferujecie jakieś ciekawe rozwiązania, które ułatwiają im funkcjonowanie na rynku?

Naszym Partnerom – Agentom Ubezpieczeniowym zapewniamy stabilną, bezpieczną i długofalową współpracę z poszanowaniem Państwa niezależności biznesowej i ochronę portfela ubezpieczeniowego, szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych oraz narzędzi wspierających pracę:

  •  atrakcyjny oraz prosty sposób współpracy z wieloma Towarzystwami Ubezpieczeniowymi,
  • prostym i wydajny program do obsługi ubezpieczeń, służący do porównywania cen oraz sprzedaży polis,
  • prostą formę zawarcia umowy pozwalającą na obsługę Klienta zarówno w biurze, jak i w domu,
  • najlepsze wsparcie techniczne i merytoryczne ze strony wykwalifikowanego oraz doświadczonego zespołu, który pomoże Państwu rozwiązać wszelkie problemy w zakresie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych,
  • atrakcyjne prowizje,
  • brak planów sprzedażowych,
  • konkursy sprzedażowe z atrakcyjnymi nagrodami gratyfikujące aktywnie działających Partnerów,
  • kompleksowe zaplecze szkoleniowe. Wśród prowadzonych przez nas bezpłatnych szkoleń są zarówno szkolenia licencyjne (152h), produktowe (48h) oraz warsztatowe (poszerzające wiedzę agentów, szkolenia z technik sprzedaży),
  • indywidualne oferty na ubezpieczenia korporacyjne wraz ze wsparciem specjalistów
  • brak wymogu wykupienia polisy OC multiagenta

Gdybyś nie pracował w branży ubezpieczeniowej, co byś robił?

Pracuję w tej branży od 1992 roku (pracę rozpocząłem zaraz po maturze), ubezpieczenia są dla mnie nie tylko pracą ale pasją i mam na co dzień poczucie spełniania misji. Jeżeli nie branża ubezpieczeniowa, to jakaś inna profesja która dawałaby mi poczucie że pomagam innym.

Rozmowa powstała we współpracy z partnerem