Nowa aplikacja do wyceny szkody, która wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) jest już dostępna dla klientów LINK4. Oznacza to, że po raz pierwszy w Polsce ubezpieczający mogą przeglądać i akceptować lub odrzucać wyliczenia kosztów naprawy w czasie rzeczywistym bezpośrednio w aplikacji.
Nowa aplikacja do wyceny szkody
LINK4 udostępnił dla swoich klientów nową aplikację do wyceny szkody, która wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI). Technologia ta sprawia, że po raz pierwszy w Polsce ubezpieczający mogą przeglądać i akceptować lub odrzucać wyliczenia kosztów naprawy AI bezpośrednio w aplikacji, wykorzystując w pełni zautomatyzowany proces.
– Po raz pierwszy zapewniamy klientom obsługę szkód w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie wpisuje się w misję LINK4, mówiącą o tym, że ubezpieczenia powinny być proste. Dzięki procesowi automatyzacji przy kompleksowej ocenie uszkodzeń aut nasi klienci otrzymują dokładne wyliczenia kosztów naprawy niemal natychmiast. To dla nich ogromne ułatwienie – podkreśla Agnieszka Wrońska, prezes zarządu LINK4.
Kosztorys szkody w 30 sekund
Jak działa aplikacja LINK4? Technologia Tractable, która została w niej wykorzystana płynnie prowadzi klientów przez proces robienia i przesyłania zdjęć pojazdu przy pierwszym zgłoszeniu szkody (FNOL). Sztuczna inteligencja precyzyjnie analizuje przesłane zdjęcia i szybko ocenia koszty naprawy – praktycznie bez potrzeby udziału człowieka. Z opublikowanych informacji wynika, że wyliczony na tej podstawie kosztorys jest dostępny dla klienta już w ciągu 30 sekund. Rozwiązanie to pozwala na szybkie podjęcie decyzji dotyczącej dalszego postępowania w ramach szkody i przesłanie informacji do opiekuna szkody LINK4. Znacząco przyspiesza to proces jej likwidacji.
Partnerstwo z Tractable
Jak możemy przeczytać, współpraca z Tractable wspiera ubezpieczyciela w utrzymaniu pozycji jednego z liderów branży ubezpieczeniowej w wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii.
– LINK4 znany jest ze swojej innowacyjności w stosowaniu pionierskich aplikacji cyfrowych, takich jak sztuczna inteligencja, które podnoszą standardy obsługi klienta w ubezpieczeniach. Partnerstwo z LINK4 pokazuje potencjał sztucznej inteligencji zarówno w kraju, jak i szerszym, globalnym sektorze ubezpieczeniowym. Cieszymy się, że nasza współpraca wciąż się rozwija i dzięki czemu możemy nieustannie poprawiać doświadczenia klienta – mówi Aleksander Surowiak, dyrektor sprzedaży w Tractable.
Przypominamy, że LINK4 jest pionierem ubezpieczeń direct i oferuje nie tylko ubezpieczenia komunikacyjne, ale też m.in. ubezpieczenia domu, OC w życiu prywatnym, turystyczne oraz produkty z linii LINK4 Mama i Tata.
Z kolei Tractable zajmuje się wdrażaniem sztucznej inteligencji w procesach likwidacji szkód komunikacyjnych i nieruchomościowych. W ten sposób wykorzystuje się jej szybkość i dokładność, aby wspomagać usuwanie skutków kolizji i katastrof. Firma została wybrana już przez ponad 35 ze 100 największych ubezpieczycieli na świecie.
Źródło: LINK4